gjeldfri Svart 11.September.2016 Link til dette innlegget Svart 11.September.2016 Ikke så sikker på at det er ulurt kjøpe ny. Har fulgt med en stund, og synes halvgammelt et dyrt. . Med halvgammelt mener jeg båt/motor som er mer enn fem år, ingen garanti. Da synes jeg at å betale feks 150 store for en skjærgårdsjeep fra 07, er for dyrt når du får helt ny båt for drøyt 200 på messetilbud. Selv endte opp på gammel båt og motor, Ibiza 19 sport med Suzuki 75 hk. Skroget er fint, motoren skal byttes før den krever påkost. Da blir det helt ny motor fra soloppgangens land. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 11.September.2016 Link til dette innlegget Svart 11.September.2016 (redigert) Selv endte opp på gammel båt og motor, Ibiza 19 sport med Suzuki 75 hk. Skroget er fint, motoren skal byttes før den krever påkost. Da blir det helt ny motor fra soloppgangens land. Når ble USA soloppgangens land? Redigert 11.September.2016 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
gjeldfri Svart 12.September.2016 Link til dette innlegget Svart 12.September.2016 Da Eagles sang om Tequila sunrise. Blir nok Honda, frister med 6 års garanti, men tiden vil vise. Forøvrig var det ønsketenkning at det sitter en Suzuki på båten, det er en Mariner 75 hk totakt, mao Mercury. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 12.September.2016 Link til dette innlegget Svart 12.September.2016 (redigert) Men skal du ha ny mottor kommer du ikke bort fra dagens beste/sprekeste kjøp som er Mercury F115, evt. F115 Pro XS. Den finnes jo også som F80/100 for de mindre kravstore da En fryd for øyet, øret og lommeboka. Jeg hadde Honda BF90D før, men denne har et helt annet fraspark. Redigert 12.September.2016 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Lingefan Svart 13.September.2016 Link til dette innlegget Svart 13.September.2016 (redigert) Vi kjøpte ny DC-båt med krypinn i år. Vi har som en regel at vi ikke vil ha lån på biler og båter. Kun bolig det er fornuftig å finansiere med lån, synes vi. Vi hadde en brukt båt 7-11 år gammel 27 foter med innboard. Den gav så mye uforutsette utgifter at vi solgte den og kjøpte ny Ibiza 760t. Tror mange folk med forholdsvis normale lønninger kjøper slike båter, men det er kanskje en del gjeld på de også? Folk med normale lønninger bør i alle fall ikke kjøpe innboard uten garanti. Uansett er ny eller nyere brukt DC med outboard forutsigbart båthold kostnadsmessig i minst 5 år (eller garantiperioden). Man betaler opplag, service og klargjøring. Og bensin man bruker. Forsikring og båtplass kommer uansett båt. Enklere får man det kanskje ikke. Men kostnaden er der i form av verditap på båten i stedet.meå båt er dyrt, uansett hvordan man vender på det. Med mindre man kjøper en 5-10 år brukt Ibiza 24 eller 20 Touring og klare å selge til nesten samme pris 4-5 år senere uten at det har vært problemer på motoren. Hadde en Coaster 16 som jeg tjente 9.000kr på i løpet av 5 år. Tjente også 1500kr på en Yamarin 4110 jeg hadde i 3 år. Men da må man kjøpe brukt. I ditt budsjett får du ny Ibiza 680t eller en nyere brukt Ibiza 25 Touring. Det er flotte båter. Redigert 13.September.2016 av Lingefan (see edit history) Sitér dette innlegget Lingefan Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.