aanton Startet 10.September.2016 Del på Facebook Startet 10.September.2016 Jeg har kjøpt for ca 3 år siden en Helly Hansen Ligtex duk kalesje marineblå,det er en slik tynn lett duk. Den er blitt veldig falmet og det blir lyse riper i den når man skraper på duken, har noen ett råd om det går å farve den opp, jeg vet det finnes farve til vanlige kalesjer men til denne syntetiske duken er jeg usikker om slik farve kan brukes. Aanton Sitér dette innlegget Link to post
WGM Svart 10.September.2016 Del på Facebook Svart 10.September.2016 Hvorfor ikke spørre HellyHansen om råd ? Snakk med Unni på kundeservice. Verdens hyggeligste og mest hjelpsomme dame Sitér dette innlegget Link to post
blue moon Svart 10.September.2016 Del på Facebook Svart 10.September.2016 Ingen tips om hvordan du får den fin igjen, itillegg til falming blir disse tynne "regnjakke" dukene også stygge ved feil opprulling. Vet om flere som har gått tilbake til den tykke kalesje typen pga dette. Burde jo være fin lenger enn 3 sesonger! Sitér dette innlegget 09 Sealine F37 - VP D4 260 Link to post
Gutenberg Svart 10.September.2016 Del på Facebook Svart 10.September.2016 Helly Hansen bør snart innse fakta. Dette er sikkert en bra duk til bekledning og kanskje telt. Men den er (i hvert fall kosmetisk) uegnet til kalesjer som står i saltsprut og solskinn måneder i strekk. Sitér dette innlegget Link to post
Jo9 Svart 10.September.2016 Del på Facebook Svart 10.September.2016 Kjøpte selv en slik våren 2015. Satt den på i Mai og tok den av i september. Allerede da var den godt falmet. Kontaktet HH og spurte om dette var normalt. De henviste bare til salgsinfo som sa at kalesjer vil falme. Satt den på igjen i Mai i år, nå er den falmet ytterligere, er såpass stygg at jeg vurderer å bruke den til vinterkalesje i år. Neste gang jeg kjøper er en ting garantert, HH er utelukket. Betaler gladelig ganske mye mer for noe som ser bra ut i 5-7 år. Dyr lærdom selvsagt, og ganske irriterende. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 11.September.2016 Del på Facebook Svart 11.September.2016 Kjøpte ny HH kalesje for 3-4 år siden, Original slik Askeladden leverte nå, den er så og si ikke falmet, men det er sikkert ikke lighttex, mørkeste blåfarge Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
HansO Svart 11.September.2016 Del på Facebook Svart 11.September.2016 I tillegg til falming er min erfaring at HH duken (regntøy) er bortimot umulig å reparere dersom du er uheldig og får en rift. Jeg vet man kan lime , men det ser ikke ut. Markilux 37 for min del. Sitér dette innlegget Link to post
Windy 32 Svart 11.September.2016 Del på Facebook Svart 11.September.2016 Har hatt flere av disse ligtexkalesjene fra HH, de mørke begynner å skifte farge fra dag 1.Krymper gjør de også. Ikke noe å gjøre med de. Skal aldri kjøpe en slik en igjen neste gang jeg skal skifte,da blir det den gode gammeldagse tykke som holder farge og fasong i mange år. Sitér dette innlegget Link to post
aanton Svart 11.September.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.September.2016 Jeg har kontaktet HH og de kjenner ikke til vellykkede måter å få farven tilbake,de viste til sin nye duk som skulle være bedre, det hører med her at det sa de forrige gang jeg kjøpte,for dette er den 2. Jeg har av denne typen .Jeg utfordret dem til å undersøke om det fantes produkter til å få farven tilbake som virker, noe jeg mente de hadde ansvar for. Og siden har jeg ikke hørt noe Det er nok min siste fra HH Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.