Jump to content

Hvordan få fjernet båter som blir stående på land i flere år?

arkmarin

Recommended Posts

Det er tatt tak i hengere også :-)

Tønsberg kommune har gitt oss tilgang til et helt nytt område med plass til ørten hengere.  Dog må du registrere deg på havnekontoret så vi vet hvem som eier hengerne. Plassen er gratis.

For å illustrere kan jeg løst referere til tlf samtale etterat vi ryddet opp i 20-30 hensatte hengere:

Innringer: "Hvor fa** er hengern min !!"

Jeg:"Det vet jeg ikke, vi tauet masse hengere frem fra busker og kratt, bak kjettingen inkludert 10-15 stykker som var parkert inntil skiltene "Ikke sett hengere her" .  Vi har ringt til alle de som vi fant reg nr på og gitt beskjed med samtaler og sms. De med uregistrerte med tlf nummer på er ringt til og mange er hentet"

Innringer "Jammen, fa** da!!!  Skiltet med regnr hadde jeg jo tatt av sånn at den skulle bli stående der"

Jeg:" Da er jeg lei for det, da vet vi ikke hvor den er"

Innringer " Jeg satte den jo for Fa** inne på den nye henger parkeringen!  Hvorfor i helv*** ble den fjernet derfra?"

Jeg " Da beklager jeg, hvilket merkenummer fikk du fra Havnekontoret da du registrerte den der?"

Innringer:" Jeg registrerte den vel ikke noe sted for svingende..."

Jeg "Men for å ha trillet den inn dit så må du jo ha sett skiltene om at vi ber om registrering som er gratis? Kjettingen du har flyttet på er jo festet i skiltet. Skiltene er på ca 1 meter ganger 1 meter"

Innringer " Så fa** ikke noe skilter.  Hengern er jo bare 3 år gammel"

Jeg: "Da vet jeg ikke dessverer om noen har stjålet den eller hva som er skjedd. Har du ikke registret den og også fjernet skiltnummeret får vi liksom ikke gjort noe særlig. Men du?  Hvilken  båtplass har du i havnen, kanskje noe på piren din vet noe?  Jeg kan spørre og lete litt for deg"

Innringer: " Har ikke båtplass på Vallø "

Da ble jeg litt perpleks :-)

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

Hei, Takk for tilbudet!

Akkurat nå, er det så mye annet på gang, og vi har vel til våren til å restaurere denne båten, etter at de to unge gutta min venn, eieren, ansatte, og som skam-skrapte den, innvendig og utvendig.  Vi må pusse opp hele greia, fra bunnen igjen!  Men - som sagt, det er en gammel Spjærøysnekke, tror jeg, og den trenger veldig mye innvendig, samt kalesje-stenger, osv..  Jeg må få roen, deretter lage en liste, med bilder osv..

Kan jeg ta kontakt, så kan vi snakkes om dette litt senere på året?

Alt gies bort i en pakke :-)

Edit: Skjønte hva du mente, endret annonsen. Takk for hintet.

Flere interessenter, så dette blir fint.  Kommer en seilbåt til under gies bort om 1 uke, + 2 landstedsbåter om også en uke 

Redigert av Windy37GM (see edit history)

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...