Jump to content

Frakte Princess P40 til Middelhavet


Fanta

Recommended Posts

best er nok om du kan få båten til Nord-Tyskland........(Stena/Color er dyre på dette!)

 

Sleepy Yachttransport

http://www.sleepy.de/de/

Ford Yachttransport

http://www.ford-yachttransport.de/?l=2&p=0

 

Glogau Yachttransporte

http://yacht-transporte.com/

Van de Wetering Transport

http://www.vandewetering.nl/

Uwe Schriever Yachttransporte

http://www.yachttransport-schriever.de/

 

Karlan’s Båt & Specialtransport AB

http://www.karlans.com/battrasporter/

S/Y Gunga Din

Link to post

Jeg tviler på at dekkslast blir billigere, men du kan jo sjekke. Men tid er jo også en faktor, frakt med bil er jo unna på 2-3 dager. Bilene har alt du trenger av krybbe etc, og er proffe mht tollklarering etc.

 

For å finne egnet marina ville jeg kjøpt pilot- guiden over Spania fra Imray

 

En P 40 på bil i EU, er ikke bare tut å kjør, det er om natten, politi eskorte, lave broer, ikke på motorvei og masse annet..

 

Jeg lå selv med min 35 foter i Amsterdam for en del år siden, etter vi måtte snu på kanalene i Frankriket pga lave broer på kanalene.

 

Planen den gang var til Spania med båten, etter kanselering på kanalene, sjekket jeg det meste den gang,

 

og dekkslast var den gang billigst..

 

Beste er nok å  kontakte en befrakter, de kan dette...

Link to post

4,25 meter bredde uten noen form for eskorte mitt på dagen ??

 

En vanlig trailer er vel ca 2, 50 meter bredde..

 

Min båt er bare 3,75 bredde, skulle fraktes fra midt i Frankfriket til Middelhavet

 

Jeg kunne få den fraktet, men det var svindyrt, og veldig omstendelig..

 

Bestemte veier måtte benyttes, bare kjøring om natten, politi eskorte osv

 

Dette var i 2011, mulig det har forandret seg..

Link to post

Vi betalte 3500 Euro, frakten var kjapp, professjonell og smidig, tok 3 dager mener jeg å huske. Det var med Gunter Obst Yachttranaport som jeg linker til i tidl post. Var i 2005. Regner med at de hadde følgebil med bred last, men ikke politi så vidt jeg vet. Alle båter fra Bavaria i Giebelstadt fraktes jo med bil, også de opp mot 50 fot, så frakt av båt på bil er helt vanlig bussienss. Det er jo bare for TS å gå inn på diverse websider for transportørene og be om tilbud.

Redigert av Krimart (see edit history)
Link to post

I Norge mener jeg grensen for politieskorte er 4 meter. Bredere lenger syd. Første googling på bredde p 40 er 3,96, så dette bør gå veldig enkelt på landeveien. Utfordringene kommer mellom 45 og 50 fot. Jeg forstår ikke problemene over på 3,75 meter bredde og 36 fot. Det fraktes mye båter på 45 fot. Mener å ha hørt ca 10 000 euro fra danmark eller Tyskland.

Link to post

Både höjden och bredden är kritiska.

P40 är 3,5 meter över vattenlinjen och djupgåendet ca 1,2 meter, dvs 4,7 meter totalt.

Bredden är 3,98 meter. Allt över 2,5 meter är överbrett och kräver 'Sondergenemigung' och är belagt med restriktioner ss följebil etc..

Max transporthöjd är normalt 4,5 meter men låga broar förekommer.

För att klara detta måste propellrar och axlar och roder och förmodligen struts demonteras.

Om strutsen demonteras innebär det att Du får räkna med att kolla uppriktningen när Du satt ihop det hela igen.

Reglerna är olika i olika läder, men det kommer att krävas följebil åtminstone delar av sträckan.

I vissa länder kan det vara förbjudet att köra på nätterna, i andra kan det vara påbjudet. Likaså är helgerna känsliga i vissa länder.

 

Intressant projekt dock. Själv hade jag dock hellre fått båten transporterad med sikte på Kroatien där det är mer skyddade vatten och lite skärgård. Det är dessutom lite kortare sträcka.

 

Hoppas att Du håller oss underrättade om vad Du kommer fram till.

 

:yesnod: :yesnod: :yesnod:

Redigert av ebonita (see edit history)
Link to post

Hei.

Jeg venter selv på en fairline 43 squadron som går på frakteskip fra mallorca den 20 september,og er i bergen den 29 september.Dette kommer på 15750 euro pluss forsikring som ligger på 0,15 % av båtens verdi.Sjekket opp i priser på landevei,ligger på mellom 16-20.000euro,pluss demontering av propellere targabøyle,pleksiglass samt deler av styrkonsoll flybridge.det er argo yachttransport jeg bruker,anbefalt av stavanger marinesenter.Slik jeg har forstått det,så går de ca en gang i måneden fra mallorca til norge(sikkert ed forbehold om last)

mvh.beuty of aqua

 

achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32

Link to post

Har du bestillt deg ny båt Bauty o a?

 

Forøvrig, dette høres jo ut som et kostbart og tidkrevende prosjekt. De fleste er vel i motsatt situasjon, altså å få en tilsvarende båt hjem fra middelhavet.

 

Du har ikke vurdert å kjøpe en båt der nede isteden og selge den når denne måten å feriere på er over? Evt. ta den hjem til Norge da? Leie båt der nede skulle vel heller ikke være noe problem. Jeg skjønner imidlertid godt at dere vil ha en båt dere er kjent med og vet at alt virker osv.

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...