Fanta Startet 12.September.2016 Link til dette innlegget Startet 12.September.2016 Vi vurderer å flytte vår Princess P40 til Mallorca for noen sesonger. Noen som har tips til hvorledes det er best å frakte? Fra hvor og til, samt hva det koster? Sitér dette innlegget Link to post
Krimart Svart 12.September.2016 Link til dette innlegget Svart 12.September.2016 Ta den til Kiel eller deromkring og transport derfra med bil til et egnet sted sør i Frankrike? Kan anbefale dette selskapet: http://www.trans-yacht.de/ Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 12.September.2016 Link til dette innlegget Svart 12.September.2016 best er nok om du kan få båten til Nord-Tyskland........(Stena/Color er dyre på dette!) Sleepy Yachttransport http://www.sleepy.de/de/ Ford Yachttransport http://www.ford-yachttransport.de/?l=2&p=0 Glogau Yachttransporte http://yacht-transporte.com/ Van de Wetering Transport http://www.vandewetering.nl/ Uwe Schriever Yachttransporte http://www.yachttransport-schriever.de/ Karlan’s Båt & Specialtransport AB http://www.karlans.com/battrasporter/ Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Ida Marie III Svart 12.September.2016 Link til dette innlegget Svart 12.September.2016 Tror å sende den som dekslast er det billigste... Kontakt en skips megler, så får du nok prisen.. Det dyreste blir nok havnene på Malorca... Sitér dette innlegget Link to post
Fanta Svart 12.September.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.September.2016 Har du noen ide om hva havneleie beløper seg til? Regner med at Palma er styggdyrt, men har sendt en forespørsel til marinaen i Can Pastilla noen km utenfor. Andre som har forslag? Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 12.September.2016 Link til dette innlegget Svart 12.September.2016 Det er en kjempefin havn i Alcudia, men er sikkert like dyrt der Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Gunga Din Svart 12.September.2016 Link til dette innlegget Svart 12.September.2016 du har litt info på denne siden http://www.jimbsail.info/mediterranean/west-med/balearics#Mallorca aners anbefaler jeg SXK Medelhavsseglarna http://www.medelhav.se/ Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Bsto Svart 12.September.2016 Link til dette innlegget Svart 12.September.2016 Har selv brukt Glogau. Fantastisk service og god pris. Du sparer veldig mye på levere båt i Danmark eller Tyskland. Mye! Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 12.September.2016 Link til dette innlegget Svart 12.September.2016 (redigert) Hei Fanta Jeg kan sjekke med en kamerat av meg som har seilbåten sin her på fastlandet i Spania, Han har vært på tur opp til øyene flere ganger med båten sin... Skal se om jeg får tak i ham i kveld.. Redigert 12.September.2016 av Ida Marie III (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Krimart Svart 12.September.2016 Link til dette innlegget Svart 12.September.2016 (redigert) Jeg tviler på at dekkslast blir billigere, men du kan jo sjekke. Men tid er jo også en faktor, frakt med bil er jo unna på 2-3 dager. Bilene har alt du trenger av krybbe etc, og er proffe mht tollklarering etc. For å finne egnet marina ville jeg kjøpt pilot- guiden over Spania fra Imray Redigert 12.September.2016 av Krimart (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 12.September.2016 Link til dette innlegget Svart 12.September.2016 Jeg tviler på at dekkslast blir billigere, men du kan jo sjekke. Men tid er jo også en faktor, frakt med bil er jo unna på 2-3 dager. Bilene har alt du trenger av krybbe etc, og er proffe mht tollklarering etc. For å finne egnet marina ville jeg kjøpt pilot- guiden over Spania fra Imray En P 40 på bil i EU, er ikke bare tut å kjør, det er om natten, politi eskorte, lave broer, ikke på motorvei og masse annet.. Jeg lå selv med min 35 foter i Amsterdam for en del år siden, etter vi måtte snu på kanalene i Frankriket pga lave broer på kanalene. Planen den gang var til Spania med båten, etter kanselering på kanalene, sjekket jeg det meste den gang, og dekkslast var den gang billigst.. Beste er nok å kontakte en befrakter, de kan dette... Sitér dette innlegget Link to post
Krimart Svart 12.September.2016 Link til dette innlegget Svart 12.September.2016 Er du sikker på dette Ida Marie? Jeg kjenner ikke bredden på P50, me har selv fått fraktet seilbåt med 4,25 m bredde og 14 m lengde. Gikk fint uten politieskorte det i alle fall. Men mulig P40 er mye bredere? Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 12.September.2016 Link til dette innlegget Svart 12.September.2016 Var det i Europa du fraktet den ? Sitér dette innlegget Link to post
Krimart Svart 12.September.2016 Link til dette innlegget Svart 12.September.2016 Ja, fra Tyskland til Slovenia. Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 12.September.2016 Link til dette innlegget Svart 12.September.2016 4,25 meter bredde uten noen form for eskorte mitt på dagen ?? En vanlig trailer er vel ca 2, 50 meter bredde.. Min båt er bare 3,75 bredde, skulle fraktes fra midt i Frankfriket til Middelhavet Jeg kunne få den fraktet, men det var svindyrt, og veldig omstendelig.. Bestemte veier måtte benyttes, bare kjøring om natten, politi eskorte osv Dette var i 2011, mulig det har forandret seg.. Sitér dette innlegget Link to post
Krimart Svart 13.September.2016 Link til dette innlegget Svart 13.September.2016 (redigert) Vi betalte 3500 Euro, frakten var kjapp, professjonell og smidig, tok 3 dager mener jeg å huske. Det var med Gunter Obst Yachttranaport som jeg linker til i tidl post. Var i 2005. Regner med at de hadde følgebil med bred last, men ikke politi så vidt jeg vet. Alle båter fra Bavaria i Giebelstadt fraktes jo med bil, også de opp mot 50 fot, så frakt av båt på bil er helt vanlig bussienss. Det er jo bare for TS å gå inn på diverse websider for transportørene og be om tilbud. Redigert 13.September.2016 av Krimart (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 13.September.2016 Link til dette innlegget Svart 13.September.2016 ...........Det er jo bare for TS å gå inn på diverse websider for transportørene og be om tilbud. jepp, o gi transportøren godt om tid for transporten .......så att han kan samordne...returlass Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Even Neve Svart 13.September.2016 Link til dette innlegget Svart 13.September.2016 Hvorfor ikke gå turen selv? Sitér dette innlegget Link to post
pacuare Svart 13.September.2016 Link til dette innlegget Svart 13.September.2016 I Norge mener jeg grensen for politieskorte er 4 meter. Bredere lenger syd. Første googling på bredde p 40 er 3,96, så dette bør gå veldig enkelt på landeveien. Utfordringene kommer mellom 45 og 50 fot. Jeg forstår ikke problemene over på 3,75 meter bredde og 36 fot. Det fraktes mye båter på 45 fot. Mener å ha hørt ca 10 000 euro fra danmark eller Tyskland. Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 13.September.2016 Link til dette innlegget Svart 13.September.2016 Vel da har vel trådstarter fått den hjelpen han trenger, forhåpentligvis.. Ang oss den gangen, så lå vi i Frankrike som du sikkert leste, og vi skulle ned til Middelhavet. Jeg sjekket de mulighetene som var, og fikk disse tilbakemeldingene fra befrakteren i Norge. Sitér dette innlegget Link to post
ebonita Svart 13.September.2016 Link til dette innlegget Svart 13.September.2016 (redigert) Både höjden och bredden är kritiska. P40 är 3,5 meter över vattenlinjen och djupgåendet ca 1,2 meter, dvs 4,7 meter totalt. Bredden är 3,98 meter. Allt över 2,5 meter är överbrett och kräver 'Sondergenemigung' och är belagt med restriktioner ss följebil etc.. Max transporthöjd är normalt 4,5 meter men låga broar förekommer. För att klara detta måste propellrar och axlar och roder och förmodligen struts demonteras. Om strutsen demonteras innebär det att Du får räkna med att kolla uppriktningen när Du satt ihop det hela igen. Reglerna är olika i olika läder, men det kommer att krävas följebil åtminstone delar av sträckan. I vissa länder kan det vara förbjudet att köra på nätterna, i andra kan det vara påbjudet. Likaså är helgerna känsliga i vissa länder. Intressant projekt dock. Själv hade jag dock hellre fått båten transporterad med sikte på Kroatien där det är mer skyddade vatten och lite skärgård. Det är dessutom lite kortare sträcka. Hoppas att Du håller oss underrättade om vad Du kommer fram till. :yesnod: Redigert 13.September.2016 av ebonita (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
beauty of aqua Svart 13.September.2016 Link til dette innlegget Svart 13.September.2016 Hei. Jeg venter selv på en fairline 43 squadron som går på frakteskip fra mallorca den 20 september,og er i bergen den 29 september.Dette kommer på 15750 euro pluss forsikring som ligger på 0,15 % av båtens verdi.Sjekket opp i priser på landevei,ligger på mellom 16-20.000euro,pluss demontering av propellere targabøyle,pleksiglass samt deler av styrkonsoll flybridge.det er argo yachttransport jeg bruker,anbefalt av stavanger marinesenter.Slik jeg har forstått det,så går de ca en gang i måneden fra mallorca til norge(sikkert ed forbehold om last) Sitér dette innlegget mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
Komodo Svart 13.September.2016 Link til dette innlegget Svart 13.September.2016 Har du bestillt deg ny båt Bauty o a? Forøvrig, dette høres jo ut som et kostbart og tidkrevende prosjekt. De fleste er vel i motsatt situasjon, altså å få en tilsvarende båt hjem fra middelhavet. Du har ikke vurdert å kjøpe en båt der nede isteden og selge den når denne måten å feriere på er over? Evt. ta den hjem til Norge da? Leie båt der nede skulle vel heller ikke være noe problem. Jeg skjønner imidlertid godt at dere vil ha en båt dere er kjent med og vet at alt virker osv. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Gunga Din Svart 13.September.2016 Link til dette innlegget Svart 13.September.2016 Om strutsen demonteras................ om strutsen stopper hodet i sanden....går faren over...... hvor sitter strutsen på en sånn her båt ? .........normalt sitter han på flybridge Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
ebonita Svart 14.September.2016 Link til dette innlegget Svart 14.September.2016 Hehe GungaD, ja konstigt språk det där. Du vet motorbåtar... Och det är klart att ev strutsar på FB måste ner först, men i detta fallet tänker jag på dom som sitter i högra delen av bilden nedan. Som man ser kan man spara mycket på transporthöjden genom att skruva lite här. Men även plexiglas skärmen på Fly skall nog av. :yesnod: Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.