Jump to content

Årets superomtimist


Janoho

Recommended Posts

Vil nok tro at en pris rundt 120.000,- ville vært mer realistisk ja! Men for all del, hvis noen er villige til å betale så er jo alt greit. Men jeg kan ikke se at denne har noe som skulle tilsi en pris så langt over normalen som det forlanges her.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Hei

 

Har sett mer idiotiske priser en dette! Kan ikke skjønne at det er så urealistisk.

Husk at forskjellen på Nidelv og Sjømann er som natt og dag. :wink:

 

Reidar

<{POST_SNAPBACK}>

Hei,

Prisen er helt på jordet, det kan det ikke være mye tvil om :lol:

er faktisk ikke mye forskjell på den nidelven og en sjømann, har prøvd begge to og de ruller like fælt i sjøen. Innredningen er jo tilårskommen også.

Hvis du søker på finn.no på nidelv 24 så kommer det opp endel, litt andre priser. Men det står jo riktignok at han er åpen for bud.

Dessuten syns jeg ikke innredningen var noe spesielt, gamle puter,stoler osv...

 

JOH

Redigert av Janoho (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Er det ikke helt på jordet og henge ut en båt på forumet, (inklusive kontakt info til eier). Og kommentere på prisen når ingen har vart i båten og sett hvis dette er overpriset eller ikke.

Kan godt va att man fra tid til annen stusser over priser i annonser. iblant for høye og i blant for lave.

Men det er kun en eventuell kjøper som kan si hvis prisen er for høi eller ikke.

 

Og si att den båten er lik den osv. er ikke heller noe argument som skall brukes. En volvo er ikke den samme som en ford. Bortsett fra att begge er biler og kan kjøres på veien.

 

Nei denne postingen synes jeg va på grensa.

(hvis jeg nå tråkker noen på tærna er det ikke min mening) :seeya:

Link to post
Share on other sites

Det er mange møkkabåter til salgs.  Denne er definitivt ikke en møkka-båt.....  med 110 liter septiktank.  Må være norsk rekord for 24 fots båt!!!

<{POST_SNAPBACK}>

Det er faktisk riktig at N24 har så stor septiktank. Den er støpt under dørken inne i salongen.

 

 

Er det ikke helt på jordet og henge ut en båt på forumet,

Enig. Hvis denne selgeren får 200.000 for båten, så må jo det være en god nyhet for alle N24-eiere?? Da denne var ny i 1980 kostet den omkring 140.000 og med godt stell etc. så kan det jo tenkes at en velvillig sjel er villig til å punge ut...

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Er det ikke helt på jordet og henge ut en båt på forumet, (inklusive kontakt info til eier).

 

 

 

Og kommentere på prisen når ingen har vart i båten og sett hvis dette er overpriset eller ikke.

Kan godt va att man fra tid til annen stusser over priser i annonser. iblant for høye og i blant for lave.

Men det er kun en eventuell kjøper som kan si hvis prisen er for høi eller ikke.

Og si att den båten er lik den osv. er ikke heller noe argument som skall brukes. En volvo er ikke den samme som en ford. Bortsett fra att begge er biler og kan kjøres på veien.

 

Nei denne postingen synes jeg va på grensa.

(hvis jeg nå tråkker noen på tærna er det ikke min mening) :seeya:

<{POST_SNAPBACK}>

Nei, annonsen ligger ute, jeg har aldri lagt ut kontaktinfo til eieren.

Neida, du har full rett til å mene at den er på grensa, :yesnod: men jeg er altså ikke enig.

Det er en annonse som ligger ute i all offentlighet. Ser ingenting galt i å kommentere det her.

 

JOH

Redigert av Janoho (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg gav 105 000,- for ett år siden, rimelig identisk båt. Ut i fra bildene vil jeg faktisk si at min kanskje er kjekkere på enkelte områder (Puter/innredning f.eks).

 

Det var jo litt ekstra med denne (f.eks Varmtvann), men det aller meste i annonsen er faktisk standard (f.eks Septiktank på 110 Liter).

 

Da jeg kjøpte, lå prisene fra 80-120 000. Jeg har fulgt litt med, og føler faktisk at pris forlangende har økt mye bare på dette året. Hva de faktisk går for, er en annen sak, men har sett Nidelv 24 priset til opp mot 170-190 000 før også, kanskje noen få år nyere da, eller med nye motorer, men priser fra 120-140 000,- synes jeg nå kanskje er blitt mer regelen enn untaket, det var det ikke i fjor.

 

Det jeg ikke skjønner, er hvorfor prisene kan være såpass stive. Normalt styres pris av tilbud og etterspørsel. At det er en viss etterspørsel er greit, det er kjempe kjekke båter i sin klasse, men TILBUDET er da formidabelt. Det ligger til enhver tid minst 10 stk til salgs på finn.no (som regel mer). Skulle jo tro at det da var kjøpers marked :confused:

 

Uansett, det gjør ikke meg noe om Nidelv 24 prisene stiger, jeg har ikke planer om å selge uansett :wink:

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Link to post
Share on other sites

Uansett synes jeg det er en uting å ødelegge andre sine annonser. En ting er ren svindel som når folk prøver å selge en Garmin GPS 45 for 5000 på QXL, men dette er noe annet.

 

Synes det blir flere og flere tråder med uthenging av identifiserbare, uvitende personer....

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...