Bitteliten Startet 12.September.2016 Del på Facebook Startet 12.September.2016 Prøver å finne en bolt av høy kvalitet til ankersvivel. M10 ca 20-25 mm lang. Torx eller inseks hode. Ikke forsenkningshode. Biltema og CO slutter på M8. Svivelen er en slik http://www.italnordic.se/artikel.php?kid=279-294-295&sok=&id=2940 Noen som kan hjelpe? Sitér dette innlegget Link to post
Søringen Svart 12.September.2016 Del på Facebook Svart 12.September.2016 Hvis du har en avdeling av Skruehuset eller en mekanisk bedrift i nærheten kan nok de hjelpe deg. Eller kanskje Skruvat.no? Sitér dette innlegget Link to post
alfaalfa Svart 12.September.2016 Del på Facebook Svart 12.September.2016 Tools.no har slikt. Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 12.September.2016 Del på Facebook Svart 12.September.2016 Bauhaus? Imponerende utvalg i syrefaste skruer. Desverre ingen god nettkatalog. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Søringen Svart 12.September.2016 Del på Facebook Svart 12.September.2016 Ser at problemet med flere nettbutikker er at de ikke selger én bolt ad gangen... Litt surt å betale 1300,- for en eske når en bare trenger den ene bolten... Sitér dette innlegget Link to post
HerrPedersen Svart 12.September.2016 Del på Facebook Svart 12.September.2016 (redigert) Biltema har da syrefaste gjengestenger opp til M20. Hva er problemet ? Og prisen på den svivelen er jo helt hisides. Jeg kunne smidd en til deg i rent gull for samme prisen Redigert 12.September.2016 av HerrPedersen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 12.September.2016 Del på Facebook Svart 12.September.2016 Zachariassen på Torshov? Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 12.September.2016 Del på Facebook Svart 12.September.2016 (redigert) Zachariassen på Torshov?Eller REM på Båtplassen. Dette er hva jeg har igjen av M10-A4 varianter i mitt en gang så rikholdige skruesortiment. Sukk.Si meg hvem du skal ha, og send meg leveringsadresse på IM så har du den i posten sporenstreks- free of charge. Redigert 12.September.2016 av REM (see edit history) Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Komodo Svart 12.September.2016 Del på Facebook Svart 12.September.2016 Hvis du skal sette i en skrue som ikke er orginal i den svivelen, så bruk i det minste en som er merket med 80. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Lars H. Svart 12.September.2016 Del på Facebook Svart 12.September.2016 Og "80" merkingen betyr? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Komodo Svart 12.September.2016 Del på Facebook Svart 12.September.2016 Det sier noe om fastheten i stålet skruen er laget av. Tilsvarende som at karbonstålskruer er merket 8.8, 10.9 osv. Vanlige A4 kvaliteter er 70 og 80. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
NilsPils Svart 12.September.2016 Del på Facebook Svart 12.September.2016 Jeg ville vraket svivelen og erstattet den med en sjakkel. Har dårlig erfaring med svivel og sidetrekk. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Komodo Svart 12.September.2016 Del på Facebook Svart 12.September.2016 Veldig enig Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Gunga Din Svart 12.September.2016 Del på Facebook Svart 12.September.2016 er bare Kong sviveln montert riktig.....så er den starkere en de fleste sjakkel iflg testen som Barbaria linket til er det bare 2 av 17 sjakkel som har høyere bruddlast dette kom bra ut D shackle rated to 5200 kg 10 mm Wichard Stainless steel Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
index Svart 13.September.2016 Del på Facebook Svart 13.September.2016 Tror jeg har et par esker med sånne I kjelleren en plass. Skal ta en kikk. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
NilsPils Svart 13.September.2016 Del på Facebook Svart 13.September.2016 er bare Kong sviveln montert riktig.....så er den starkere en de fleste sjakkel iflg testen som Barbaria linket til er det bare 2 av 17 sjakkel som har høyere bruddlast dette kom bra ut D shackle rated to 5200 kg10 mm Wichard Stainless steel Problemet er ikke strekkfastheten i svivelen. Problemet er at svivelbolten får ekstremt høy belastning dersom ankerkjettingen trekker på tvers av ankerstammen. Det kan lett skje når ankeret kiler seg fast, spesielt når vindretningen snur. Jeg har allerede hatt brudd i en svivel pga. dette og har gått over til sjakkel. En riktig montert sjakkel av riktig type vil takle dette mye bedre. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Gunga Din Svart 13.September.2016 Del på Facebook Svart 13.September.2016 Problemet er at svivelbolten får ekstremt høy belastning dersom ankerkjettingen trekker på tvers av ankerstammen. Det kan lett skje når ankeret kiler seg fast, spesielt når vindretningen snur. . har skrivet om dette tidl....så her er en løsning. (fast i en annen tråd) Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
NilsPils Svart 13.September.2016 Del på Facebook Svart 13.September.2016 Det er en god løsning, Gunga Din, dersom du vil ha svivel. Men den svivelen vill buttet i kabelaret mitt. Ellers mener jeg fremdeles at svivel på ankeret bare er unødvendig, iallfall når du har kjetting. Jeg har ingen erfaring med ankertau. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Lazyjack Svart 13.September.2016 Del på Facebook Svart 13.September.2016 (redigert) Det er en god løsning, Gunga Din, dersom du vil ha svivel. Men den svivelen vill buttet i kabelaret mitt. Ellers mener jeg fremdeles at svivel på ankeret bare er unødvendig, iallfall når du har kjetting. Jeg har ingen erfaring med ankertau.Min ankerkjetting går over en rulle i en åpning i peket/baugsprydet. For å få ankeret helt opp må det vendes riktig vei om det kommer opp feil. Uten svivel er det svært vanskelig å få vridd ankeret riktig vei. Redigert 13.September.2016 av Lazyjack (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.