Jump to content

Polere båten før vinteren, er det bortkastet?

Dykker

Recommended Posts

Har lest meg opp og ned på emnet, men blir ikke klokere. Noen sier at det er bra å polere før vinteren, da det blir lettere å

få av vinterens spor på våren. Mens andre sier at det bare er bortkastet arbeid med å polere på høsten og heller ta poleringsjobben på våren.

Jeg har polert utpå forsommeren, og det har fungert bra for mitt vedkommende, men lurer nå altså på om jeg kanskje skulle polert før vinteren setter inn.

Båten brukes stort sett hele året (Oslo området) og ligger derfor også ute hele året.

Synspunkter?

.

For min del ser jeg ikke poenget med å polere nå om høsten, båten er like blank etter grundig poleing med påfølgende voksing i vår. Men å ta en runde med en god voks nå om høsten vil jeg gjøre, tror det er bra meg god beskyttelse gjennom vinteren. Jeg bruker en syntetisk voks som heter Fusso som er teflonbasert, det påstås 12 måneders holdbarhet på denne Japanske voksen. Tror neppe den holder så lenge, men er mye mer holdbar enn Carnauba vokser iallefall. Bruker denne på biler og båt, like imponert hver gang.

Jeg er blitt anbefalt å sette inn skroget på høsten med et produkt som heter Speedfinish fra Aglaze. Dette er et "quick fix" poleringsprodukt med moderat evne til rens og beskyttelse. Tilpasset håndapplikasjon. La stå over vinteren og buff av til våren med mikrofiberklut. Overflaten er da ren, pen og klar for en runde med polering / rubbing og deretter beskyttelse. Fordelen er at det er enkelt og raskt å påføre og fjerne produktet. Det finnes sikkert tilsvarende produkter fra andre leverandører også.

Har ikke prøvd metoden tidligere men det kan være en hensiktsmessig metode siden man oppnår både rens og beskyttelse under vinterlagringen.

Sushi

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...