Dykker Startet 13.September.2016 Del på Facebook Startet 13.September.2016 Har lest meg opp og ned på emnet, men blir ikke klokere. Noen sier at det er bra å polere før vinteren, da det blir lettere å få av vinterens spor på våren. Mens andre sier at det bare er bortkastet arbeid med å polere på høsten og heller ta poleringsjobben på våren. Jeg har polert utpå forsommeren, og det har fungert bra for mitt vedkommende, men lurer nå altså på om jeg kanskje skulle polert før vinteren setter inn. Båten brukes stort sett hele året (Oslo området) og ligger derfor også ute hele året. Synspunkter? . Sitér dette innlegget Link to post
Scand 360 dc Svart 13.September.2016 Del på Facebook Svart 13.September.2016 Å polere båten nå før høsten kommer, tror jeg bare båten har godt av. Med den tempraturen vi har nå om dagene, så er det en fryd å polere. Deilig å få lagt på litt beskyttelse før det blir surt vær. Bare å polere å kose seg med blankt skrog.... Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 13.September.2016 Del på Facebook Svart 13.September.2016 Jeg tenker på polere som å rense skroget for møkk så derfor viktig å sette inn skroget med et beskyttende lag med voks etterpå. Min erfaring er at det er en mye lettere jobb å gjøre på våren når båten settes vekk og pakkes inn rengjort og beskyttet. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Førstefender Svart 13.September.2016 Del på Facebook Svart 13.September.2016 Bruker du båten hele året ville jeg vel polert både nå og til våren. Når jeg setter båten på land gidder jeg ikke polere, kun normal vask. Må poleres til våren uansett. Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 13.September.2016 Del på Facebook Svart 13.September.2016 Mange smører jo på polish/voks på skroget uten å polere dette, men lar det stå til våren før det poleres av igjen. Også noen forhandlere/verksted bruker å gjøre det slik. Sitér dette innlegget Link to post
oberst1 Svart 13.September.2016 Del på Facebook Svart 13.September.2016 Mener også det er lurt. Bortkastet ville jeg aldri tenkt, uansett mye enklere til våren i tillegg til at den får ny beskyttelse i høst :) Sitér dette innlegget Link to post
espenchr Svart 13.September.2016 Del på Facebook Svart 13.September.2016 Vaske godt og ha på et lag med vaselinolje. Det holder. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøbliss Svart 13.September.2016 Del på Facebook Svart 13.September.2016 Vi har akkurat polert, veldig kurant jobb nå på høsten. Hyggelig var det også :) Tenker jeg skal prøve meg på dette med vaselinolje, har hørt flere nevne det. Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Mouche Svart 13.September.2016 Del på Facebook Svart 13.September.2016 Polish renser mens voks beskytter så ikke glem voksen da! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Hansi Svart 13.September.2016 Del på Facebook Svart 13.September.2016 Å polere før vinteren setter inn når en skal ha båten på vannet høres fornuftig ut. Gjorde det samme for 3 uker siden. i tillegg skiftet jeg alle anodene, spylte båt ren under, sjekket gjennomføringer, osv, osv. Sitér dette innlegget Link to post
marius Svart 13.September.2016 Del på Facebook Svart 13.September.2016 For min del ser jeg ikke poenget med å polere nå om høsten, båten er like blank etter grundig poleing med påfølgende voksing i vår. Men å ta en runde med en god voks nå om høsten vil jeg gjøre, tror det er bra meg god beskyttelse gjennom vinteren. Jeg bruker en syntetisk voks som heter Fusso som er teflonbasert, det påstås 12 måneders holdbarhet på denne Japanske voksen. Tror neppe den holder så lenge, men er mye mer holdbar enn Carnauba vokser iallefall. Bruker denne på biler og båt, like imponert hver gang. Sitér dette innlegget Link to post
Billa Svart 14.September.2016 Del på Facebook Svart 14.September.2016 Jeg er blitt anbefalt å sette inn skroget på høsten med et produkt som heter Speedfinish fra Aglaze. Dette er et "quick fix" poleringsprodukt med moderat evne til rens og beskyttelse. Tilpasset håndapplikasjon. La stå over vinteren og buff av til våren med mikrofiberklut. Overflaten er da ren, pen og klar for en runde med polering / rubbing og deretter beskyttelse. Fordelen er at det er enkelt og raskt å påføre og fjerne produktet. Det finnes sikkert tilsvarende produkter fra andre leverandører også. Har ikke prøvd metoden tidligere men det kan være en hensiktsmessig metode siden man oppnår både rens og beskyttelse under vinterlagringen. Sitér dette innlegget Sushi Link to post
babu Svart 14.September.2016 Del på Facebook Svart 14.September.2016 Hæ? Polere? Rubbe? Vokse? Næh... jeg går for fargen 'matt eggeskall' neste år også. Før eller siden må det jo bli moderne. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.