Jump to content

Kort stamme på større påhenger


Tor Eirik

Recommended Posts

Finnes det 50-70 hk med kort stamme, helst av årsmodell omkring 1990?

 

Lurer på dette fordi jeg har et lite problem angående oppussing av min Selco Selsport. Snakket med en kar og han tipset meg om at selv om denne båten er godkjent for 70 hk... så er speilet for lavt for å sette på en slik motor.

 

En må eventuelt heve speilet, men det har jeg ikke så veldig lyst til fordi det lett kan se litt shabby ut.

 

Håper noen har peiling på dette....

Link to post
Share on other sites

jeg har selv hatt en 40 hk med kort stamme, men det er sjeldent, da de fleste båter som skal ha så stor motor har høyt speil. Jeg hadde den på en 10 fots with og den har lavt speil. (den gikk godt)

 

men det er jo bare å ta en tlf til en motor forhandler de kan nok svare deg.

Link to post
Share on other sites

Vet at Yamaha 60 finnes med kort stamme, har av og til sett noen på finn.no. Da som ca 87-90modell.

 

Ellers ikke noe problem å bygge opp akterspeilet , f.eks med en remse av marine kryssfiner innstøpt i glassfiber, avstivet med aluminiumsplater på begge sidene.

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...