Bergen dørk Svart 21.September.2016 Link til dette innlegget Svart 21.September.2016 Du vet hvor jeg "bor" Ble produsert fram til og med 2012, men mulig det er laget et par i ettertid også. Med 6LPA-STP2 på aksling, får du mye problemfri båt. http://huseklepp.no/index.php/riviera-925 Ta en titt på delepriser også: http://huseklepp.no/index.php/delebestilling Jeg skal ikke si noe om Riviera eller ikke, men for en slik fra 2001/2002 må du opp i 1,1 mill. Du får nå snart Saga 315 2005/2006 for 850-900'. Da får du nyere båt til mindre penger......og Saga 315 er en flott båt, om du ikke trakter etter loft på båten. Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Benji Svart 21.September.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.September.2016 Jeg skal ikke si noe om Riviera eller ikke, men for en slik fra 2001/2002 må du opp i 1,1 mill. Du får nå snart Saga 315 2005/2006 for 850-900'. Da får du nyere båt til mindre penger......og Saga 315 er en flott båt, om du ikke trakter etter loft på båten. Det er det poenget jeg også ser på, jeg - rettelse, vi - får nyere båt for pengene våres. Begge er helt klart bra, og mange andre også, men kommer til å se etter anerkjente merker. Loft, nei egentlig ikke spess interessert i det. Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
Bergen dørk Svart 21.September.2016 Link til dette innlegget Svart 21.September.2016 Saga 315 er en flott båt. Klassisk design. God kvalitet. Ofte med god utstyrspakke. Med VP 260, som anbefales, har den aldeles nok krefter. Ja, en test for noen år siden viste vel tendenser til at den begynte å "ri på kjølen" når den nærmet seg 22-23 knop. Worry II har en flott båt. Og er en ekte og flott entusiast. Saga 315 er imidlertid et godt og trygt valg; også med tanke på salg - hvis det skulle bli aktuelt. Så lev ut drømmen, Benji! Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Worry II Svart 21.September.2016 Link til dette innlegget Svart 21.September.2016 (redigert) Hardtop-utgaven av Rivieraen har jo gigantisk motorisert takluke. Det er vel den det er mest nærliggende å sammenlikne med. Ikke et vondt ord om Saga 315 fra meg, så på den selv, men jeg var ikke i tvil når jeg kunne velge en av disse. Jeg hadde ikke fly som kriterie, men angrer ikke. Nå hadde jeg hardtop-båt før, aldri mer.. å nyte etappen Moss - Stavern i sol og fint vær, blir ikke den samme turen under der eller stående for å få sol i luggen :-) Redigert 21.September.2016 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Benji Svart 21.September.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.September.2016 Men du vet Worry. Når du tar skuta på land, så har jeg 5 mnd som jeg kan bruke den, mens du sitter å ser på web kamera på Fuglevik at jeg er å tanker. NB jobber sammen med ei som har har 925 og de fullroser den. Men pr i dag er nok 315 på topp for oss. Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
Worry II Svart 21.September.2016 Link til dette innlegget Svart 21.September.2016 (redigert) Men du vet Worry. Når du tar skuta på land, så har jeg 5 mnd som jeg kan bruke den, mens du sitter å ser på web kamera på Fuglevik at jeg er å tanker. NB jobber sammen med ei som har har 925 og de fullroser den. Men pr i dag er nok 315 på topp for oss. Da får du sette 925HT (uten fly) som nummer 2, så det vi enige :-) Vi følger med videre, både på dere og LarsH :-) (tror han er på gli:-)) Redigert 21.September.2016 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 21.September.2016 Link til dette innlegget Svart 21.September.2016 (redigert) Hardtop-utgaven av Rivieraen har jo gigantisk motorisert takluke. Det er vel den det er mest nærliggende å sammenlikne med. Ikke et vondt ord om Saga 315 fra meg, så på den selv, men jeg var ikke i tvil når jeg kunne velge en av disse. Jeg hadde ikke fly som kriterie, men angrer ikke. Nå hadde jeg hardtop-båt før, aldri mer.. å nyte etappen Moss - Stavern i sol og fint vær, blir ikke den samme turen under der eller stående for å få sol i luggen :-) Enig. For oss uten flybridgde-ønsker er HT-en flott. Har sett på den. Fortsatt er det dette med pris da....men lukket båt er vi 100 % enig om. :-) Redigert 21.September.2016 av Bergen dørk (see edit history) Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Benji Svart 21.September.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.September.2016 (redigert) Saga Riviera Lukket båt. Da er jeg enig med begge. Gleder meg rått, men ennå ett år eller to. Men det kan jo skje ting. Kommer i alle fall til å følge godt med i market nå. Redigert 21.September.2016 av Benji (see edit history) Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
Worry II Svart 21.September.2016 Link til dette innlegget Svart 21.September.2016 Saga Riviera Hehe, takk Ole. Da skal jeg love aldri å nevne Riviera i Saga 315-tråden din noe mer. Æresord! :-) Sitér dette innlegget Link to post
Arne_ Svart 21.September.2016 Link til dette innlegget Svart 21.September.2016 Riviera holder seg svært godt i pris for å si det mildt. Ser at man må ut med 600-700 lapper for en 1991 modell. Men, markedet tar sjelden feil... Sitér dette innlegget Link to post
Inter 9000 Svart 21.September.2016 Link til dette innlegget Svart 21.September.2016 Vil si sagaen er lysere inni enn Riviera, da Saga har glass luker. ( har det i skilsøen). Vi skulle egentlig ha Saga 315 når skilsø ble kjøpt. Kan ikke få glemt den plattformen og ikke minst at du kan gå på yttersiden av kalesjen. Det savner jeg.! Sitér dette innlegget Mvh Richard Gleder meg til våren..... Link to post
Arvid_A Svart 21.September.2016 Link til dette innlegget Svart 21.September.2016 Det å ha dollbord langs hele utsiden av kalesjen, slik at man kan benytte trinnene på badeplattformen når man skal inn og ut av båten (ved baugen inn mot brygge eller berg), er noe av det jeg også setter pris på ved Saga'en! Sitér dette innlegget Link to post
Inter 9000 Svart 21.September.2016 Link til dette innlegget Svart 21.September.2016 Å det er det jeg er mest misunnelig på også;-) Sitér dette innlegget Mvh Richard Gleder meg til våren..... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.