Kaptein Gerhard Startet 15.September.2016 Link til dette innlegget Startet 15.September.2016 Ny eier av en flott Skarpnes 9100 (2010 mod) som jeg er godt fornøyd med, og er i gang med mine egne "utbedringer", deriblant montering av vindusviskere. Dette har aldri vært montert på båten, så klør meg litt i hodet på plassering av disse da det slik jeg ser det kun er i selve vinduet som vil fungere. Vinduene går rett ned i framdekket - se bilde Ønsker meg parallellarm for å få best dekning, noe som vel krever 2 hull? Det neste er da størrelse motor, lengde arm, vinkel på rotasjon sov...... Så, er det noen med Skarpens 9100 som har montert dette, eller har lignende løsning på lignende båt som kunne vist med bilder hvordan dette best gjøres/plasseres? Pål Link to post
Kaptein Gerhard Svart 16.September.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.September.2016 Fant denne tråden: https://baatplassen.no/i/topic/79407-eurekas-oppgraderinger-og-vaarpuss-2011/ Her kommer aksling på visker motor opp gjennom dekket, så da er spørsmålet: hvor stor vinkel opp mot vinduet vil en motor/parallellarm tåle? Ser for meg at jeg vil få nogen lunde samme vinkel som på bildet.... Link to post
gammabusa Svart 16.September.2016 Link til dette innlegget Svart 16.September.2016 Hei, ikke så mye hjelp kanskje men når jeg har lurt på ting har jeg brukt litt tid på Finn osv å leita opp like båter som jeg har, plutselig har jeg funnet løsninger + folk er som regel greie hvis en tar kontakt med dem og spør.... Link to post
Kaptein Gerhard Svart 16.September.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.September.2016 Hei, ikke så mye hjelp kanskje men når jeg har lurt på ting har jeg brukt litt tid på Finn osv å leita opp like båter som jeg har, plutselig har jeg funnet løsninger + folk er som regel greie hvis en tar kontakt med dem og spør.... Så utrolig bra svar - BINGO! Så utrolig teit at jeg ikke tenkte på det selv :-) Da fant jeg både enkelt- og parallellarm versjon, og alle har gått gjennom dekk, så da er det bare å velge løsning.... Takk for hjelpen! Pål Link to post
Windy37GM Svart 17.September.2016 Link til dette innlegget Svart 17.September.2016 Den skal gå igjennom dekket, ja. Hadde en slik selv for noen år siden :-) Fin båt! Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn