Jump to content

problemer med volvo penta AQD40A


iverstø

Recommended Posts

Har store problemer med min volvo penta AQD40A 165 HK. Motoren ble stoppet på vanlig måte og da den skulle startes var det umulig å få start. Motoren går når den kjøres på starteren men når starteren slippes så går den bare noen få slag før den stopper. Dieselpumpen er sjekket og alt er luftet.Har også tatt ut dysene og sett att de virker.Er det noen som har noen tips? Har denne motoren noen spesielle svakheter?

Link to post
Share on other sites

Har store problemer med min volvo penta AQD40A 165 HK. Motoren ble stoppet på vanlig måte og da den skulle startes var det umulig å få start. Motoren går når den kjøres på starteren men når starteren slippes så går den bare noen få slag før den stopper. Dieselpumpen er sjekket og alt er luftet.Har også tatt ut dysene og sett att de virker.Er det noen som har noen tips? Har denne motoren noen spesielle svakheter?

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg ville tippet på at du har en tilstoppelse i dieselsystemet et eller annet sted mellom tank og motor. Start med å sjekke filterne og silen i fødepumpa. Sjekk også at du har fritt leie fra pick-up i tanken og fram til filteret. Jeg opplevde en gang at en plastpose!!!! (ikke Rimi størrelse riktignok) tettet pick-up røret og ga symptomer tilsvarende hva du forteller.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Tror nok att jeg ville ha sjekket glødepluggene ja. Dette er en forkammer motor, så den trenger gløding. Det er nok med 1-2 defekte plugger, så er den gjennstridig.

Det kan også være feil på ett rele, slik att dieselpumpa ikke får strøm, det er vel en magnetventil der.

 

Du sier att du har sjekket diesel systemet, regner dermed att du får vakuum i dieselpumpa!????!

Kondens/vann på tanken?????? :drink:

 

Da kan det ikke være så meget annet en elektrisk feil. :crazy:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...