Jump to content

Tur plasser i Stavanger


Beneteau

Recommended Posts

Uthavn eller Bryggeanlegg (eller begge deler) ?

 

Hele ryfylke, eller bare umidelbart rundt Stavanger?

 

De nærmeste rundt Stavanger er vel Langøy (Brygge, toalett og dusj men ikke strøm, gratis) og Lindøy (Brygge, Toalett, men ikke Vann/strøm, gratis), Begge med Grillanlegg og fint gåtur terreng, og kort vei til Stavanger Sentrum.

Og så har du Line holmene, på vei inn Byfjorden rett før du kommer til Stavanger. Ren uthavn, men med mange mulige ankrings plasser og kort vei til sentrum der også.

 

Og så selve Vågen i Stavanger da.

 

Men på 2 uker rekker du jo å se mer av Ryfylke enn bare Stavanger da. :wink:

 

Se også Havne forum på forsiden her, der er det mange fine steder i Ryfylke som er lagt inn.

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Link to post
Share on other sites

Hele Ryfylke er et paradis for båtfolket!

 

Som Erik nevner finner du mange fine beskrivelser i Havneguiden her på baatplassen. Men ellers ville du sikkert ha stor glede av Den Norske Los, bind 3. Med kart 15, 16 og 17 i tillegg skulle du være godt rustet.

 

Ellers har Stavanger Aftenblad gitt ut et kjekt lite hefte som kalles "Lune Havner" det koster ca en hundrelapp og gir beskrivelse, bilder og kartutsnitt for ca 30 kjente og populære havner i Rogaland.

 

Velkommen skal du være!

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Bare for å ha nevnt det: Økstrafjorden som Arnstein anbefaler = "Skaholmen og Berget", som er det offisielle navnet (bruker Økstrafjorden selv). Iom. at dere har seilbåt må dere nok regne med at det går noen timer (bruker ca. 40 min selv med marsj rundt 30 knop når jeg går den "indre leia" dvs. Fisterfjorden/Ølesund så det er nok rundt 20 nm elns).

 

Redigert: Hm - hvorfor havnet denne over de som er postet tidligere?

Redigert av Fantino (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Ja jeg mener begge deler :wink: , Vi har vært innom langøy, lindøy, og på nord øst siden idse. Vi har seilbåt, så det er jo en forutsetning at vi kommer frem pga dybden :sailing:

Var egentlig på jakt etter plasser som dere kansje ville anbefale, kan være i hele ryfylket.

Link to post
Share on other sites

Var egentlig på jakt etter plasser som dere kansje ville anbefale, kan være i hele ryfylket.

<{POST_SNAPBACK}>

Økstrafjorden. Mange fine plasser. Og god havn. Mange fortøyningsbolter. Frluftsrådet har laget fine gangbroer mellom flere holmer - Ryfylkes Venezia. Her må dere bare ta dere en tur.

mvh Arnstein

M/B JAVA

Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve.

Link to post
Share on other sites

Hei

Er vel kanske fersk i ryfylke selv men har vært på en del av plassene innover.

Mener vel sterkt at Rossøy må bli nevnt,Det er en flott havn som du kan ligge på brygge eller til svaberg i selve sundet.

Dessuten så er det toalett og kildesortering. Pass bare på "flotten" det fikk vi erfare i fjord :cryin:

 

PS: Var senest på langøy idag :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Ja jeg mener begge deler :wink: , Vi har vært innom langøy, lindøy, og på nord øst siden idse. Vi har seilbåt, så det er jo en forutsetning at vi kommer frem pga dybden :sailing:

Var egentlig på jakt etter plasser som dere kansje ville anbefale, kan være i hele ryfylket.

<{POST_SNAPBACK}>

Hmm.

 

Jeg var nok litt rask i avtrekket. Trodde du var tilreisende, men ser nå at du hører til i området :blush:

 

Men nå har du jo allerede fått mange gode tips ser jeg, og det har jammen jeg også :yesnod:

 

Synd at sesongen min i år blir ødelagt av jobb :headbang: Men med de temperaturer som er foreløpig, var dette kanskje ikke den verste sesongen å få ødelagt. :wink:

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...