Jump to content

Kart app for Windows 10

Bårdp

Recommended Posts

Alle kart over norske farvann kommer fra Kartverket.

Kart for fritidsbruk er gjerne pyntet på med detaljer fra diverse friluftsråd og turistkontor når de gjelder fasiliteter for fritidsflåten.

Ingen ENC kan vise S-57. Det gjøres om til System ENC før det vises. 

S-57/S-63 er overføringsformat. Litt som .DXF. Alle CAD systemer kan lese .DXF, men det ser ut som vanlig.

Jeg har nå en Raymarin C120 plotter i båten som jeg nettopp har kjøpt nye Navionics kart til. Samt at jeg dro om bord en Seiwa plotter med C-Map kart i. Når jeg da sammenligner disse kartene med de som jeg har på Telefonen fra SeaPilot er det en himmel vi forskjell. En grunne på plotterne vises bare som et krys mens på telefonen er omrisset tegnet og det står dybden. Vet ikke hvor Navionics og C-Map har fåt sine kart fra men at de er langt dårligere en de som SeaPilot leverer er det ingen tvil om. Men nå er det slik at kartene som SeaPro leverer er de samme som SeaPilot bruker ser iallefall helt like ut så derfor ble dette systemet inntresant.

Redigert av Bårdp (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...