Bårdp Startet 16.September.2016 Del på Facebook Startet 16.September.2016 Hei har en Sailor PC 12A som jeg har lagt in Windows 10 på. Skulle hat et eller annet kartprogram til denne. Har tidligere brukt SeaPilot på Windows 10 telefon men de leverer ikke lenger dette ril Windows. Hvilke andre alternativer her en da? Sitér dette innlegget Link to post
Javi Svart 16.September.2016 Del på Facebook Svart 16.September.2016 Hei! OpenCPN kjører fint på Win 10. Sitér dette innlegget Link to post
lassepelle Svart 16.September.2016 Del på Facebook Svart 16.September.2016 Du har også maxsea. Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 16.September.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.September.2016 Ok kan noen av disse systemene bruke skikkelige kart fra Sjøkartverket slik som SeaPilot? Og hva koster i så fal herligheten? Sitér dette innlegget Link to post
Javi Svart 18.September.2016 Del på Facebook Svart 18.September.2016 Hei! OpenCPN kan fritt lastes ned fra hjemmesiden. Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 19.September.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.September.2016 Det så jo lovende ut men fant ikke helt ut hvordan jeg skaffer meg skikkelige kart av norskekysten til det og hva det vil koste. Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 19.September.2016 Del på Facebook Svart 19.September.2016 Du kan bruke C-Map til OpenCPN. Det er gode kart. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Bårdp Svart 19.September.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.September.2016 Nei C-Map vil jeg helst ikke ha. Har de på en plotter og er ikke særlig imponert. De S-57 kartene som jeg har på telefonen til Seapilot er mye bedre så jeg vil helst bruke slike. Sitér dette innlegget Link to post
lassepelle Svart 19.September.2016 Del på Facebook Svart 19.September.2016 https://baatplassen.no/i/topic/127024-opencpn-hvor-og-hvordan-kjøpe-kart-og-oppdateringer/?fromsearch=1 Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 21.September.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.September.2016 Ble vel ikke så mye klokere av den linken. Men om en ikke kan bruke kart fra Sjøkartverket i OpenCPN får jeg vel ta en titt på SeaPro deres kart er jo basert på kart fra Sjøkartverket. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 21.September.2016 Del på Facebook Svart 21.September.2016 Alle kart over norske farvann kommer fra Kartverket. Kart for fritidsbruk er gjerne pyntet på med detaljer fra diverse friluftsråd og turistkontor når de gjelder fasiliteter for fritidsflåten. Ingen ENC kan vise S-57. Det gjøres om til System ENC før det vises. S-57/S-63 er overføringsformat. Litt som .DXF. Alle CAD systemer kan lese .DXF, men det ser ut som vanlig. Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 21.September.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.September.2016 (redigert) Jeg har nå en Raymarin C120 plotter i båten som jeg nettopp har kjøpt nye Navionics kart til. Samt at jeg dro om bord en Seiwa plotter med C-Map kart i. Når jeg da sammenligner disse kartene med de som jeg har på Telefonen fra SeaPilot er det en himmel vi forskjell. En grunne på plotterne vises bare som et krys mens på telefonen er omrisset tegnet og det står dybden. Vet ikke hvor Navionics og C-Map har fåt sine kart fra men at de er langt dårligere en de som SeaPilot leverer er det ingen tvil om. Men nå er det slik at kartene som SeaPro leverer er de samme som SeaPilot bruker ser iallefall helt like ut så derfor ble dette systemet inntresant. Redigert 21.September.2016 av Bårdp (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.