Code0 Startet 16.September.2016 Del på Facebook Startet 16.September.2016 Jeg må ha slurvet da jeg satt varmeveksleren tilbake, for den røde glycolen jeg fyllte på etter rengjøring, er nå blitt til sjøvann..., så saltvann inne i ferskvannskretsen. Jeg antar det ikke er full katastrofe, har hatt saltvannskjølt Yanmar i 10 år, så motoren er vel ikke en rustklump på tre uker. Er det bare å skylle gjennom og fylle på med ny glycol, etter å ha fått varmeveksleren skikkelig på plass...? Sitér dette innlegget Link to post
Bestefar Svart 16.September.2016 Del på Facebook Svart 16.September.2016 ingen grunn til panikk. Kjør gjennom mye ferskvann, motoren må bli så varm at termostaten åpner. Det er først når termostaten åpner at gjennomskyllingen starter. Om du vil gjøre det grundig så åpner du kjølevannsdreneringen å får ut saltvannet først. Husk å stenge dreneringen igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Code0 Svart 16.September.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.September.2016 Varm motor..., bør fylle på med varmt vann da...? Er det en termostat jeg kan ta ut, gjorde det på Yanmar'en saltvannskjølt, når jeg vinterkonserverte... jeg har satt inn tappekran i dreneringspluggen, får jeg skiftet alt vannet da? Har varmtvannbereder, er jo endel vann i den kretsen også.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.