Beneteau Posted June 15, 2005 Share Posted June 15, 2005 Jeg føler meg litt alene her med alle di "kjekke" mennene her, og lurer på om det er noen andre damer her? Quote Link to post
seilbåt Posted June 15, 2005 Share Posted June 15, 2005 Jeg vet ikke om noen andre damer. Quote Link to post
ivar Posted June 15, 2005 Share Posted June 15, 2005 Det er nå etpar mener jeg , f.eks Johnsen , som holder på å restaurere en 60-talls klassiker. Quote Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Slagskibet Posted June 15, 2005 Share Posted June 15, 2005 Joda. Julenisse gnafseren ligger og sover her ved Gullfisk Diktatorens føtter.... Ørnhild herjer på kjøkkenet sitt. Ikke mange damer her tror jeg? Quote Link to post
Onsing Posted June 15, 2005 Share Posted June 15, 2005 Det var ei som kalte seg båtrypa for noen uker siden i alle fall, hun var på jakt etter en Nidelv 24. Har ikke sett hun har skrevet etter dette. Ble det båt på deg båtrypa?? I så fall er vi i samme båt (den var kanskje litt vel dårlig) Quote Link to post
Escada Posted June 15, 2005 Share Posted June 15, 2005 jeg skal til Horten til helgen, og jeg er dame!håper det kommer flere koselige damer.,ikke noe morro å sitte å høre på gutta diskutere turtall hele helgen...nei vi må lakke negler og tær, for det skal bli fint vær så da må vi heise opp buksebena og få litt sol på "gipsen". vi sees senere. Quote Link to post
Briggfruen Posted June 16, 2005 Share Posted June 16, 2005 Jeg er også dame her. Briggfruen Quote Link to post
Verrie Posted June 16, 2005 Share Posted June 16, 2005 Tror nok at mange har det som oss her i heimen. Jeg (mannen) bruker nok mest tid her, samt står for innleggene etc. Kona derimot, er innom forumet her så å si daglig for å titte på alt det rare vi skriver (samt følge med på handlinga mi etc ) Når det er sagt, har vi faktisk pratet om hun skal ha eget nick og bidra med sitt hun også, og jeg håper at andre også gjør det. Det er bare morro. Quote Link to post
Ingar Posted June 16, 2005 Share Posted June 16, 2005 Profilen hadde ett eget felt for dette på det gamle forumet. Da det ble stengt i desember ifjor hadde 49 oppgitt at de var jenter. Quote Link to post
Bitteliten Posted June 16, 2005 Share Posted June 16, 2005 Kona derimot, er innom forumet her så å si daglig for å titte på alt det rare vi skriver (samt følge med på handlinga mi etc )Kanskje hun vil ha kontroll Quote Link to post
Verrie Posted June 16, 2005 Share Posted June 16, 2005 Kanskje hun vil ha kontroll <{POST_SNAPBACK}> Det har hun aldri klart, og hun har også kommentert at hun mer eller mindre har gitt opp Quote Link to post
Bitteliten Posted June 16, 2005 Share Posted June 16, 2005 (edited) Det har hun aldri klart, og hun har også kommentert at hun mer eller mindre har gitt opp <{POST_SNAPBACK}> A man has to do what a man has to do. Keep the wife happy so that he can realize his dream boat Edited June 16, 2005 by Bitteliten (see edit history) Quote Link to post
Verrie Posted June 16, 2005 Share Posted June 16, 2005 A man has to do what a man has to do. Keep the wife happy so that he can realize his dream boat <{POST_SNAPBACK}> Og jeg tolker da det dithen at du har kjempesuksess med det, når man ser nick`navnet ditt som overhode ikke harmonerer med den ikke så veldig bittelille båten i avataren Quote Link to post
Bitteliten Posted June 16, 2005 Share Posted June 16, 2005 (edited) Og jeg tolker da det dithen at du har kjempesuksess med det, når man ser nick`navnet ditt som overhode ikke harmonerer med den ikke så veldig bittelille båten i avataren <{POST_SNAPBACK}> Man gir og tar. En og annen gave her og litt oppmuntring der - og en liten båtbrosjyre på nattbordet (uten prisliste ) Også er det viktig å ha en langsiktig plan. I går satt hun i 1 time og studerte brosjyrer Det er jo nesten slik at man mister kontrollen over noe av det viktigste i livet. Synes jo det ser ut til at du har en suksesoppskrift i heimen du også Bitteliten navnet var det forøvrig kona som kom på. Edited June 16, 2005 by Bitteliten (see edit history) Quote Link to post
Verrie Posted June 16, 2005 Share Posted June 16, 2005 I går satt hun i 1 time og studerte brosjyrer Det er jo nesten slik at man mister kontrollen over noe av det viktigste i livet. <{POST_SNAPBACK}> I min villeste fantasi, ville jeg IKKE synes synd på deg når det går den veien Quote Link to post
Bitteliten Posted June 16, 2005 Share Posted June 16, 2005 (edited) I min villeste fantasi, ville jeg IKKE synes synd på deg når det går den veien <{POST_SNAPBACK}> Morro er det. Problemet akkurat nå er at jeg ikke er helt enig med henne i hva som er bra og dårlig - men det går seg vel til over tid. Men jeg vet om en kar som også er aktiv her på forumet som i dag kjøpte sin 4. båt på mindre enn 12 måneder. Han har kjøpt og solgt - og kona er like happy. Det er lederegenskaper det! Og apropos det å gi og ta: Det blir ikke Baatplassen treff i Horten på meg - jeg skal på FAMILIETUR. Så det er noe man ofrer på veien Edited June 16, 2005 by Bitteliten (see edit history) Quote Link to post
anton Posted June 16, 2005 Share Posted June 16, 2005 Egentlig synes jeg ikke vi skal mase så mye om å få med damer ombord. Jeg har seilbåt og seiler regatta. Som oftest er vi 50/50 med menn og damer ombord. Ingen andre båter har så stor kvinneandel her i byen. Og de gjør god nytte for seg ombord. Dette har gått helt naturlig uten noen form for mas, press eller likestillingspreik. Jeg blir kvalm av å høre om kvotering etc. Quote Link to post
Fru Charente Posted June 21, 2005 Share Posted June 21, 2005 Jeg er også dame og stortrives med sjølivet. Quote Link to post
barx Posted June 21, 2005 Share Posted June 21, 2005 Jeg blir kvalm av å høre om kvotering etc. hvorfor det? barx Quote Link to post
Janoho Posted June 21, 2005 Share Posted June 21, 2005 hvorfor det? barx <{POST_SNAPBACK}> Fordi det er tullete ordninger som går på bekostning av virkelige egenskaper og kompetanse. Dette går begge veier, kvotering gjelder menn også, de blir kanskje ansatt uten å ha den riktige bakgrunnen. Min mening er at kvotering er svært misbrukt i Norge.. JOH Quote Link to post
barx Posted June 21, 2005 Share Posted June 21, 2005 (edited) Fordi det er tullete ordninger som går på bekostning av virkelige egenskaper og kompetanse. Dette går begge veier, kvotering gjelder menn også, de blir kanskje ansatt uten å ha den riktige bakgrunnen. Min mening er at kvotering er svært misbrukt i Norge.. eg tror at "den gode verda" skapes når når menn og kvinner gjør ting *sammen*. kjønnskvotering (moderat eller radikal) er et godt og nødvendig verktøy for å rydde opp i forstokka kjønnsmønstre slik at "kvinner og menn side ved side" kan bli virkelighet. barx (endring: skivefeil) Edited June 21, 2005 by barx (see edit history) Quote Link to post
klikk Posted June 21, 2005 Share Posted June 21, 2005 (edited) ...Også kalt overformynderi. Det er forskjell på individer, og de egner seg til forskjellige ting utifra deres egenskaper, ikke form eller farge. Hva med kvotering av de som er høye, tykke, bruker briller, innvandrere,,, nei vent, det siste har vi også allerede.. Edited June 21, 2005 by klikk (see edit history) Quote Link to post
Recommended Posts