ivar Svart 24.September.2016 Link til dette innlegget Svart 24.September.2016 eksosventiler er vanlig på 2T motorsykler og snøscootere , med litt andre litereffekter enn en påhenger opererer med. Men ukjent for meg at det var noe slikt i eksosen på etec påhengerne Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
jotto Svart 24.September.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.September.2016 Det er mulig at jeg husker feil navn på komponenten som må skiftes. Det var noe med eksosen iallefall. Eksosfustasjopphenger kanskje? Det viktigste for meg er at det blir fikset ;-) Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 24.September.2016 Link til dette innlegget Svart 24.September.2016 kan være enellerannen sensor - er vel nok av de på disse motorene Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Kiekhaefer Svart 24.September.2016 Link til dette innlegget Svart 24.September.2016 115 hk E-Tec har faktisk en eksosventil i midtseksjonen , så feiler denne så mister du power. En annen årsak kan være en defekt injektor, men siden den går pent så er ikke dette sannsynlig. Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 25.September.2016 Link til dette innlegget Svart 25.September.2016 Sikkert dumt forslag, men: Passerte engang noen ungdommer med fiskestenger ut. Avstand 2-300 meter. Og de hadde et tynt snøre ute, med en lett spinner på. Var sikker på at jeg var langt nok unna, men fikk snøret i propellen. Snøret røyk nokså fort, men turtallet på eTecen min sank. Ikke noe å se på propellen, men vel inland ble denne tatt av, og det var overraskende mye snøre som hadde viklet seg på... Så tipps: Ta av propellen og sjekk... Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
TomF Svart 25.September.2016 Link til dette innlegget Svart 25.September.2016 Her var det ny informasjon, eksosventil på en e-tec, hmmmm og at dette er en svakhet. Trodde ikke at 2-taktere har ventiler ... På de nye G2 Etec er faktisk de siste 15-20hk på 250HO og 300 avhengig av en velfungerende eksosventil. Fikk en feil på min og turtallet på toppen datt med 600 rpm. Sitér dette innlegget Link to post
John_Kr Svart 25.September.2016 Link til dette innlegget Svart 25.September.2016 ok, det viste jeg ikke, men den e-tec'n (115HK) vi snakker om er vel ikke en G2 motor ettersom så små motorer ennå ikke er produsert. Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
TomF Svart 25.September.2016 Link til dette innlegget Svart 25.September.2016 ok, det viste jeg ikke, men den e-tec'n (115HK) vi snakker om er vel ikke en G2 motor ettersom så små motorer ennå ikke er produsert. Det stemmer: Den som nevnes lenger opp er en 115 ETEC (G1).....men jeg snakker om G2 :) Sitér dette innlegget Link to post
John_Kr Svart 25.September.2016 Link til dette innlegget Svart 25.September.2016 (redigert) Ja, forstår, men vanligvis så snakker man vel om evne som er i tråden.... Redigert 25.September.2016 av John_Kr (see edit history) Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
subatlantic Svart 25.September.2016 Link til dette innlegget Svart 25.September.2016 Ihht. Evinrude sin service manual finnes det visstnok noen ventiler..... sakset fra manual: Exhaust Valve (V4 Models) The EMM controls a valve that switches between two exhaust paths to provide the best exhaust tuning for various running conditions. At slower speeds and under acceleration, the system opens a longer path, allowing the engine to develop more midrange horsepower as the boat comes on plane. At higher RPMs, the path is shortened for maximum high speed performance. Sitér dette innlegget Link to post
Fjellknoken Svart 6.August.2017 Link til dette innlegget Svart 6.August.2017 Hvordan har det gått ? Er problemet løst? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.