gladmin Startet 19.September.2016 Link til dette innlegget Startet 19.September.2016 Hei. Er på jakt etter båt med MINST 2 lugarer. Må kunne lukkes med dør. Dobbelsenger. Det vil si at det i tillegg må være en salong og bestikk som kan brukes helt uavhengig av lugarer. Har sett på flere båter som: Nord West 900( Med aktercabin + 2 side stikkk køyer og front lugar. Meget attraktiv.) Fjord 1001CB.( 2 lugare) Kragerø 32.( Meget innholdrik) Prinsess 41 (3 lugarer) osv. Lukket bakvegg. Fly bridge ingen hindring... :) Dusj inne. Gassovn,autopilot,gps. og Diesel varmer. Gjerne Baug trøster. Skal bo en del i båten slik at det bør være noe hardtopp , ikke bare presening! Pris helst under 300K. Har noen kjennskap og erfaring hva som kan passe meg... Henter uansett hvor.... Ny båt i Høst.. Sitér dette innlegget Link to post
gladmin Svart 19.September.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.September.2016 Har sett på Nord west 900 Med aktercabin . Finner ikke den når jeg googler så lurer på om dette er noe som bare ble produsert i mindre eksemplare. Har noe kjennskap til disse med forhøyet bakdekk med Aktercabin under.. Sitér dette innlegget Link to post
gladmin Svart 20.September.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.September.2016 Var og så på en Nord West 900. Fant mye snacks... Vindu punktert! Lekasje fra fly.?? osv. Dere som har erfaring fra disse Er det vanlig med lekasje rundt vinduer og fra Fly??? Ellers var båten ok bruksstand. Manglet div ,men det er mere kosmetisk.. Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 20.September.2016 Link til dette innlegget Svart 20.September.2016 Har ingen erfaring med disse båtene men må da være noen som kan hjelpe deg her? fine båter nordwest 900 men syns salongen ser litt butt ut.. og med så gamle båter er det alltids noe og gjøre? Sitér dette innlegget Link to post
gladmin Svart 20.September.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.September.2016 Ja det var det jeg og tenkte,, Mange dyktige personer her inne. Derfor spør jeg om råd. Fant Dacapo 9000. Denne ser og ok ut.Men kjenner ikke til denne. Har og sett på Bayliner 32 som har den stikklugaren under sofa, men jeg vet ikke nok om denne.. Så hadde håpet på kyndig hjelp her inne. Håper der er noe der ute som kunne tipset om noe som var etter våres behov.. takker Sitér dette innlegget Link to post
Seigmann Svart 20.September.2016 Link til dette innlegget Svart 20.September.2016 Kan anbefale Nord West 900. Kjenner ikke til typen med oppbygget dekk og stor akterkabin. Men med "halv" akterkabin. En stor fordel er at soveplassene er litt spredt i båten. Kraftig båt som er god i sjøen. Sitér dette innlegget Link to post
Bosjø Svart 21.September.2016 Link til dette innlegget Svart 21.September.2016 Jeg har Nord West 900 m/fly. Har ikke hørt om lekkasje fra flybridge. Vi valgte Nord West for da fikk vi litt av alt. 3 lugarer, tett båt, uteplass stor nok til å fiske for et par personer,grei flybridge, ok fart (12-18 på marsj) og en fantastisk sjøbåt. Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 21.September.2016 Link til dette innlegget Svart 21.September.2016 (redigert) Du spør blant annet om du kan forvente lekkasje fra vinduer og fly. Og svaret er et ubetinget ja uansett hvilken båt du velger. Med ditt budsjett vil båtene du kan velde blant nødvendigvis være av en viss alder. Noe som gir naturlig slitasje og hvor vindusvisker begynner å tørke ut. Vibrasjoner og belastninger vil også sette sitt naturlige preg på alt av sammenføyninger og skroggjennomføringer. Men det behøver ikke å stoppe deg. Har selv handlet båt i den prisklassen. Fant det jeg mente var den beste båten for pengene og tettet lekkasjer etter hvert som jeg fant dem. Hvis noen sier til deg at salgsobjektet er potte tett ville jeg nok vært skeptisk. Skal du bruke båten gjennom vinteren eller sent på høst og tidlig vår vil jeg sterkt anbefale en bakveggbåt. Har hatt både lukket båt, kalesje båt og hardtopbåt. Er ikke i tvil om hva som er best i vårt klima , lukket båt! Da får du uten tvil et tørrere klima. Anbefaler at du ser på en del forskjellige typer slik at du kan føle litt på hvor du vil trives. Og jeg vil anbefale båt med dollbord slik at du kan gå rundt hele båten. Bayliner har mange gode ting ved seg, men dollbord og det og kunne bevege seg ute er definitivt ikke en av dem på svært mange modeller. Redigert 21.September.2016 av Erikda (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
gladmin Svart 21.September.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.September.2016 Takker Da ble det en Bayliner. Med bakvegg og Fly :) Litt mere pris,men tror jeg får igjen på sikt. Siden vi skal bruke båten hele året så ville vi ha litt ekstra utstyr varme osv... Og ny auto pilot intregret i GPS. Gleder meg og hente denne.... En båt eier lykkligts dag Når man blir eier og når man selger heheehheh Sitér dette innlegget Link to post
Jakob T Svart 21.September.2016 Link til dette innlegget Svart 21.September.2016 Gratulerer med ny båt, blir nok stas det. Legg ut bilder Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.