AC83 Startet 20.September.2016 Link til dette innlegget Startet 20.September.2016 Hei jeg sliter med tilt på drevene. Det klikker bare i releene eller noe på motorene til hydralikken men det skjer ikke noe. De har vært litt til og fra tror jeg å hender den går i Beach mode osv. Noen forslag? Sitér dette innlegget Link to post
GEHU Svart 20.September.2016 Link til dette innlegget Svart 20.September.2016 Sjekk /forbikoble den hvite smeltesikringen som står på motoren i bakkant av sjøvannsfilter. Det er denne som gir hovedstrøm til tiltmotor. Sitér dette innlegget Link to post
Jori Svart 21.September.2016 Link til dette innlegget Svart 21.September.2016 Vil anbefale å søke på forumet. Flere 10-talls tråder om dette problemet. Smeltesikringen er ett godt sted å starte, sitter litt forskjellig på de forskjellige motorene, men felles for de alle er at den sitter på motoren, men gir strømmen til drevet. Det er vanskelig å se om denne er defekt, så ofte like greit å kjøpe en ny, bytte den ut å se om det hjalp. Deretter kan man begynne å søke i releer og ledningsnett generelt. Sitér dette innlegget Link to post
volvo_penta_ Svart 21.September.2016 Link til dette innlegget Svart 21.September.2016 Hadde nylig samme symptomene, men det klikket bare en av veiene, kun når drevet skulle opp. Dette var 2 feil, smeltesikkringen som får strøm via ledning fra startmotoren (på min hvertfall). Denne ser du ikke om er ryki, så du må måle den med multimeteret. Likner ikke akkurat på en sikkring, men er 2 m8? bolter på den som kabelskoene er skrudd fast i. Gikk først opp for meg at dette var sikkringen når jeg så det sto 55A på den. Hadde i tillegg dårlig kontatkt på det ene releet, og dette er typisk om det klikker bare den ene veien. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.