kilarn Startet 20.September.2016 Del på Facebook Startet 20.September.2016 (redigert) Hei. Har en Myra 24 sjark med en 49 hk Perkins. Har 2 spørsmål. 1. Motoren stopper ved lavt turtall når den er varm. Dette er et stort problem da den stopper når jeg skal legge til kai. Tomgangsturtallet er 800 o/min så jeg vil ikke stille på mer turtall. Noen som har en mening om hva det kan være? 2. Lurer på hva slags funksjon en vippebryter på kontrollpanelet til motoren har. Vippebryter under den røde lampa. Redigert 20.September.2016 av kilarn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
jonn Svart 20.September.2016 Del på Facebook Svart 20.September.2016 Hei, 1 Litt usikker der, men den går på tomgang når den er kald? du har ikke en diesel lekkasje da? eller at den dra på seg luft i dieselen.? 2 er instrumentlys på dashbordet. Sitér dette innlegget Link to post
kilarn Svart 20.September.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.September.2016 (redigert) Tusen takk for svar. Motoren starter med en gang og går som ei klokke i timesvis. Men når jeg slakker ned og skal legge til, kveles den veldig lett. Spesielt når jeg vrir propellen i midtstilling (fri) 2. Ok. Da vet jeg det :) takk. Redigert 20.September.2016 av kilarn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Coral Sea Svart 21.September.2016 Del på Facebook Svart 21.September.2016 Hei Har hørt rykter om at de er selve regulatoren i pumpen som ikke regulerer, får deler til den. Sitér dette innlegget Link to post
Ove T Svart 21.September.2016 Del på Facebook Svart 21.September.2016 Hej Jag har haft samma fel på samma motor i början på 1990 talet när vi fick miljödiesel med för lite smörjmedel. Pumpen blev sliten på ca 700 timmar, det som hände var att inre läckaget i pumpen blev för stort när den blev varm, kall gick den hur fint som helst. Värst var det när man drog ner gasen och skulle lägga i backen då dog motorn. Jag renoverade pumpen och den gick därefter mer än 4000 timmar utan problem innan jag sålde den. Hälsningar Ove Sitér dette innlegget Link to post
Mort1 Svart 21.September.2016 Del på Facebook Svart 21.September.2016 Kjøl ned dieselpumpen med en bøtte med kaldt ferskvann, prøv så en start. Starter den da er det som Ove T sier. Har hørt om lignende problemer før, men husker ikke hvilke motorer det var. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.