SY Johanne Startet 21.September.2016 Del på Facebook Startet 21.September.2016 Er det noen som kan hjelpe meg å finne en bra, gjerne billig, batterimonitor til bruk i seilbåt? Må kunne beregne full og gjenværende kapasitet. Ser det finnes mye billig på Ebay fra Kina. Noen som har erfaring med noen av disse? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 21.September.2016 Del på Facebook Svart 21.September.2016 (redigert) Det er vel ikke noen forskjell på om en batterimonitor skal brukes i en seilbåt eller motorbåt? Det finnes sikkert noe billig ræl på eBay, men jeg ville nå heller kjøpe kvalitet som koster litt mer. Og da vil jeg anbefale Victron MBV-700 som jeg har god erfaring med selv. Redigert 21.September.2016 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
offpist Svart 21.September.2016 Del på Facebook Svart 21.September.2016 Ville også styrt unna billige kina modeller på akkurat dette området. Nasa BM-1 er også fin med stort display som er lett å lese. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 21.September.2016 Del på Facebook Svart 21.September.2016 Vel, jeg hadde Nasa BM-1 men byttet til Victron. Nasa viste av en merkelig grunn 104% når batteriet var fullt, og spenningen viste noen 10-deler feil. Men det er jo litt billigere enn Victron sitt battmeter. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Worry II Svart 21.September.2016 Del på Facebook Svart 21.September.2016 .. Nasa viste av en merkelig grunn 104% når batteriet var fullt.. Skyltes ikke det at du fikk inn mere via solcellepanelen dine, Lars ? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 21.September.2016 Del på Facebook Svart 21.September.2016 Den forsto jeg ikke. Jeg har da fremdeles solcellepaneler nå sammen med Victron battmeteret. Og regulatoren for solcellene setter ned spenningen når batteriet ikke vil ha mer strøm, på samme som landstrømladeren og regulatoren for dynamoen. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
tor_ef Svart 21.September.2016 Del på Facebook Svart 21.September.2016 Har også NASA BM-1 i min båt. Godt fornøyd og har ikke opplevd noe tull med den. Den ser muligens litt "jalla" ut med sine enkle knapper og store display, men for meg er det god valuta for pengene. Den tåler også ankervinsjen min. Sitér dette innlegget Link to post
lano2 Svart 21.September.2016 Del på Facebook Svart 21.September.2016 (redigert) Nasa viste av en merkelig grunn 104% når batteriet var fullt Rant de over ? Vi har både Mastervolt og Victron i våre båter, men jeg liker Mastervolt best, da den viser mer informasjon på samme skjerm. Redigert 21.September.2016 av lano2 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 21.September.2016 Del på Facebook Svart 21.September.2016 Den gedigne havseileren Hulda har monitor fra BEP. Svindyr, topp kvalitet, har ikke klikket en eneste gang, tåler alt jeg har greid å hive etter'n. Sitér dette innlegget Link to post
SY Johanne Svart 21.September.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.September.2016 Har også NASA BM-1 i min båt. Godt fornøyd og har ikke opplevd noe tull med den. Den ser muligens litt "jalla" ut med sine enkle knapper og store display, men for meg er det god valuta for pengene. Den tåler også ankervinsjen min.«Jalla» er vel fellesnevneren for begge disse, dersom utseendet skal telle. Nasa sin har i det minste ikke blå bakgrunnsbelysning. Takk for tips til nå. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.