Jump to content

Båtplass i Oslo 2017, hvor vanskelig?

R.O

Recommended Posts

Vurdere å slå til på ny båt til "høstpris", men har ikke båtplass på vannet, og har fått beskjed fra nåværende båtforening (traller der i dag), om at det nok er noen år frem på venteliste med mitt medlemsnummer.  Vil selvfølgelig sjekke ut alternativer, men hvor vanskelig er båtplass i Oslo i dag (22fots båt). Min vurdering er at man finner alltid en plass..? Det har vel blitt enklere enn det var. Umulig å få plass for 7-8 år siden, masse ledig rundt 2013, og nå er det vel litt mere normalt...?

Jeg betalte 9000 kroner for sesongen i fjor for min 21 fots daycruiser på Fornebu marina, altså ganske nært Oslo. Her er det sjelden venteliste. Det er som nevnt i en del av båtforeningene at det er lang ventetid.

Redigert av Goodspeed (see edit history)

Goodspeed

GH10, Draco 21DC, Ryds 600 GTS, Askeladden Beetle 645, Mørejet 30 m/ KAD43, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370,  Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370 #2

Har ringt litt rundt i dag, må si at alle er veldig service innstilt og hyggelige, men mange med lange ventelister. Mange havner har gunstige plasser +/- 10.000 i innskudd også symbolske årsavgifter, her er det mange års kø... Men som det nevnes over, så er leie mulig, det signaliserte flere. Skal i alle fall koste på meg et medlemskap i et par sentrale havner, så har jeg kanskje billig plass om 5-6 år...

Meld deg inn i en forening og sett deg på liste. I mellomtiden leier du.

Om dei ikkje har regulert det i regelverket no, så var det for ein del år sidan mykje listefyll som ikkje hadde båt når dei fekk telefon om ledig plass. Då ringte dei til nestemann på lista, men lot dei utan båt fortsette å stå på sin plass på lista. Eg veit fleire foreninger vurderte å endre dette systemet, men usikker på om det har blitt gjort. Eg fekk plass etter 1,5 år på liste.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...