R.O Startet 21.September.2016 Del på Facebook Startet 21.September.2016 Vurdere å slå til på ny båt til "høstpris", men har ikke båtplass på vannet, og har fått beskjed fra nåværende båtforening (traller der i dag), om at det nok er noen år frem på venteliste med mitt medlemsnummer. Vil selvfølgelig sjekke ut alternativer, men hvor vanskelig er båtplass i Oslo i dag (22fots båt). Min vurdering er at man finner alltid en plass..? Det har vel blitt enklere enn det var. Umulig å få plass for 7-8 år siden, masse ledig rundt 2013, og nå er det vel litt mere normalt...? Sitér dette innlegget Link to post
anonym123456 Svart 21.September.2016 Del på Facebook Svart 21.September.2016 Min erfaring er at det ikke er vanskelig å få plass, men det er dyrt når man må leie utenom foreninger. Jeg har hatt 4 meters plasser og det har ligget på 15-20 000 kr de siste tre åra. Sitér dette innlegget Link to post
Goodspeed Svart 22.September.2016 Del på Facebook Svart 22.September.2016 (redigert) Jeg betalte 9000 kroner for sesongen i fjor for min 21 fots daycruiser på Fornebu marina, altså ganske nært Oslo. Her er det sjelden venteliste. Det er som nevnt i en del av båtforeningene at det er lang ventetid. Redigert 22.September.2016 av Goodspeed (see edit history) Sitér dette innlegget Goodspeed GH10, Draco 21DC, Ryds 600 GTS, Askeladden Beetle 645, Mørejet 30 m/ KAD43, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370 #2 Link to post
R.O Svart 22.September.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.September.2016 Har ringt litt rundt i dag, må si at alle er veldig service innstilt og hyggelige, men mange med lange ventelister. Mange havner har gunstige plasser +/- 10.000 i innskudd også symbolske årsavgifter, her er det mange års kø... Men som det nevnes over, så er leie mulig, det signaliserte flere. Skal i alle fall koste på meg et medlemskap i et par sentrale havner, så har jeg kanskje billig plass om 5-6 år... Sitér dette innlegget Link to post
Whiskey Svart 22.September.2016 Del på Facebook Svart 22.September.2016 Går også an å se mot Asker/Bærum, mye å velge mellom, og så er det den veien man ofte drar uansett, i alle fall det vi tenkte... Sitér dette innlegget Baltic-pappa Link to post
Tempest Svart 22.September.2016 Del på Facebook Svart 22.September.2016 Meld deg inn i en forening og sett deg på liste. I mellomtiden leier du. Om dei ikkje har regulert det i regelverket no, så var det for ein del år sidan mykje listefyll som ikkje hadde båt når dei fekk telefon om ledig plass. Då ringte dei til nestemann på lista, men lot dei utan båt fortsette å stå på sin plass på lista. Eg veit fleire foreninger vurderte å endre dette systemet, men usikker på om det har blitt gjort. Eg fekk plass etter 1,5 år på liste. Sitér dette innlegget Tempest på Instagram Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.