Jump to content

kvalitet på rustfritt

Superkul

Recommended Posts

skal ha 2 badeplattformer  på skuta og så biltema har billigste å det står de er laget i AISI 316

Altså det samme som i de som er dobbelt så dyre 

er kvaliteten det samme eller er det bare å styre unna 

http://www.biltema.no/no/Bat/Ovrig/Badeplattform-2000037265/

Redigert av Superkul (see edit history)

Rør dimensjonen er en ting. For å sammenligne må du se på veggtykkelsen i rørene. De er her oppgitt til ytterdiameter 25mm, men ingen ting er sagt om veggtykkelsen. Rør bør oppgis med diameter * veggtykkelse (her 25mm * x, hvor x angir tykkelsen på godset i millimeter). Da har du et sammenligningsgrunnlag.

Du må også sjekke hvordan eventuelle beslag er laget. Disse skal være solide, da de vil ta opp relativt store krefter. Ikke sjelden vil du finne at det er forskjeller i hvordan tilsynelatende like ting er skrudd sammen. Det er viktig at beslag er solide, og inn-festningene tåler bruk. 

Og ja, AISI 316 er regnet som et syrefast materiale som er helt OK til maritimt bruk.

Redigert av HansO (see edit history)

Jeg har noe av det samme på Hulda. Men ikke kjøpt fra Biltema, men et eller annet svensk foretak (Båtsystem eller noe slikt). Stålet holder i massevis. Skruene på den jeg hadde var ikke A4, men sannsynligvis et rimeligere materiale. Å bytte tre skruer er heller ikke all verden. Og teaken er heller ikke all verden, men det holder i mange år. Plattformen min har antakelig feiret 10 år, vedlikeholdt en gang.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...