Jump to content

Har bestilt lazybag til Mamba 29 fra Boding i Sverige

Goodwill

Recommended Posts

Da har jeg bestilt lazybag til min Mamba 29 fra Boding i Sverige. De har septemberkampanje med 5-25% rabatt i forbindelse med flytende båtmesser ved bestilling senest 26. oktober. Lazybagen  kommer på NOK 5650,- inkludert lazyjacks kit og frakt til Oslo, samt norsk MVA.

Det tror jeg er en bra pris, i hvertfall lavere enn alt jeg har sett andre har snakket om. Sånn ser den ut (bortsett fra at jeg skal ha rød):

bilde

Ser jeg har fått rimelig lazy-bag...

6600,- til Hanse 400, produsert av Aker Seil i Tønsberg.

Over 5 meter lengde

Høres rimelig ut, ja. Jeg så en annonse på finn.no fra Aker Seil for en stund siden, det var snakk om overliggere som ble solgt ut til sterkt reduserte priser, og de lå på det nivået, men passet ikke til min båt. Var det en av disse du kjøpte, kanskje?

I utgangspunktet kan det jo virke som en lazybag er en lazybag. Elvstrøm's variant har to funksjoner jeg ikke har sett hos andre.

1. Netting nederst for bedre lufting. 2. Et strikkbasert opplegg for å rulle den inntil bommen når man seiler.

Sånn unngår man at baggen går i selvmordsmodus når det blåser litt. Og får den dessuten ut av veien hvis det er regatta. I tillegg dekker den hele seilet uten å ha en tilleggskappe man må feste for å dekke den fremste delen av seilet; som man ser på enkelte tyske båter (hanse og dehler).

Er det noen som har de funksjonene i en rimeligere bag?

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Bagen til UK Syversen har alle de gode egenskapene, med unntak av en dustegreia rundt masten. Når man blir vant til den, så funker det greit. Og så er det ikke noe problem å ha bagen hengende fordi om det blåser litt. Nå vet jeg ikke hva 'litt' er, men jeg tror vi var borti 15 m/s over til Skagen på ettersommeren, det var uansett 10 m/s. Og vi måtte ta inn to rev i storseilet, rulle inn på genoaen, da blåser det litt.

Redigert av Hulda (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...