Goodwill Startet 23.September.2016 Link til dette innlegget Startet 23.September.2016 Da har jeg bestilt lazybag til min Mamba 29 fra Boding i Sverige. De har septemberkampanje med 5-25% rabatt i forbindelse med flytende båtmesser ved bestilling senest 26. oktober. Lazybagen kommer på NOK 5650,- inkludert lazyjacks kit og frakt til Oslo, samt norsk MVA. Det tror jeg er en bra pris, i hvertfall lavere enn alt jeg har sett andre har snakket om. Sånn ser den ut (bortsett fra at jeg skal ha rød): Sitér dette innlegget Link to post
Luffe82 Svart 23.September.2016 Link til dette innlegget Svart 23.September.2016 Elvstrøm skulle ha 5 560,- levert Oslo med norsk garanti. Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 23.September.2016 Link til dette innlegget Svart 23.September.2016 Elvstrøm sin bag er bedre designet. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Lars Hansen Svart 24.September.2016 Link til dette innlegget Svart 24.September.2016 Sørg for at den ikke blir for trang, for da blir det ikke noen Lazybag... Jeg har en liten kamp med å få lukket den jeg har, må brette seilet ganske fint. Sitér dette innlegget Link to post
Goodwill Svart 24.September.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.September.2016 Den skal lages litt romslig, også fordi jeg har gamle seil og sikkert skal bytte etterhvert. Sitér dette innlegget Link to post
Goodwill Svart 24.September.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.September.2016 Elvstrøm skulle ha 5 560,- levert Oslo med norsk garanti. Da sparte jeg en tier. Det er en halv wiener på Statoil, det. Sitér dette innlegget Link to post
Joltus Svart 24.September.2016 Link til dette innlegget Svart 24.September.2016 Næsj. En wiener for en tier sier de. Sitér dette innlegget Link to post
sjore Svart 24.September.2016 Link til dette innlegget Svart 24.September.2016 (redigert) "Tapte" du ikke 90 da? Jeg ser at Bodinge leverer ferdige seil til Fenix. Tror dere Elvstrøm også har ferdige seil til Fenix til fornuftig pris? Type Bodinge pris? Redigert 24.September.2016 av sjore (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SeilSJT Svart 24.September.2016 Link til dette innlegget Svart 24.September.2016 Det kan jeg svare på. storseil begynner på ca 17 000,-, rullegenua koster fra ca. 14 000,- Sitér dette innlegget Link to post
sjore Svart 24.September.2016 Link til dette innlegget Svart 24.September.2016 Ok, takk for det, det er ca samme som Boding. Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 24.September.2016 Link til dette innlegget Svart 24.September.2016 Ser jeg har fått rimelig lazy-bag... 6600,- til Hanse 400, produsert av Aker Seil i Tønsberg. Over 5 meter lengde Sitér dette innlegget Link to post
Goodwill Svart 26.September.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.September.2016 (redigert) ....ups - tapte visst 90, ja. Jaja... Redigert 26.September.2016 av Goodwill (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Goodwill Svart 26.September.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.September.2016 Ser jeg har fått rimelig lazy-bag... 6600,- til Hanse 400, produsert av Aker Seil i Tønsberg. Over 5 meter lengde Høres rimelig ut, ja. Jeg så en annonse på finn.no fra Aker Seil for en stund siden, det var snakk om overliggere som ble solgt ut til sterkt reduserte priser, og de lå på det nivået, men passet ikke til min båt. Var det en av disse du kjøpte, kanskje? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 26.September.2016 Link til dette innlegget Svart 26.September.2016 UK Syversen i Göteborg har tilbudt samme for Hulda som har 5 meter bom, levert på båten i Strömstad til SEK 6200. Det er nok i det området prisene ligger. Og UK Syversen har en utmerket reklamasjonspolitikk som går utover svensk lovgiving, for så vidt også norsk. Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 27.September.2016 Link til dette innlegget Svart 27.September.2016 Var det en av disse du kjøpte, kanskje? Ja det var en av de... Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 27.September.2016 Link til dette innlegget Svart 27.September.2016 Hei Eg har SVÆRT dårleg erfaring med Boding. Dette er omtalt på forumet før. Ask Sitér dette innlegget Link to post
njal Svart 27.September.2016 Link til dette innlegget Svart 27.September.2016 Jeg har selvslående fokk derifra, og opplevde god service. Levert på døren som avtalt. Sitér dette innlegget Båten min:Livet med Tortuga, Maxi Fenix 28 fot Link to post
Sun Flyer Svart 27.September.2016 Link til dette innlegget Svart 27.September.2016 I utgangspunktet kan det jo virke som en lazybag er en lazybag. Elvstrøm's variant har to funksjoner jeg ikke har sett hos andre. 1. Netting nederst for bedre lufting. 2. Et strikkbasert opplegg for å rulle den inntil bommen når man seiler. Sånn unngår man at baggen går i selvmordsmodus når det blåser litt. Og får den dessuten ut av veien hvis det er regatta. I tillegg dekker den hele seilet uten å ha en tilleggskappe man må feste for å dekke den fremste delen av seilet; som man ser på enkelte tyske båter (hanse og dehler). Er det noen som har de funksjonene i en rimeligere bag? Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
alidal Svart 27.September.2016 Link til dette innlegget Svart 27.September.2016 Er netting på min.... og den dekker hele seilet i motsetning til den gamle..... Sitér dette innlegget Link to post
Goodwill Svart 27.September.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.September.2016 Hei Eg har SVÆRT dårleg erfaring med Boding. Dette er omtalt på forumet før. Ask Ask, hva slags dårlig erfaring er det du har? Dårlig kvalitet eller dårlig service? (kort fortalt) Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 27.September.2016 Link til dette innlegget Svart 27.September.2016 (redigert) Bagen til UK Syversen har alle de gode egenskapene, med unntak av en dustegreia rundt masten. Når man blir vant til den, så funker det greit. Og så er det ikke noe problem å ha bagen hengende fordi om det blåser litt. Nå vet jeg ikke hva 'litt' er, men jeg tror vi var borti 15 m/s over til Skagen på ettersommeren, det var uansett 10 m/s. Og vi måtte ta inn to rev i storseilet, rulle inn på genoaen, da blåser det litt. Redigert 27.September.2016 av Hulda (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.