MR Swe Startet 23.September.2016 Link til dette innlegget Startet 23.September.2016 Hei. Kalsejen blir veldigt fugtig inne etter det regnet . Den var litt dålig impregnert nå keg kjøpte den så la på litt på utsiden og det såg ut og hjelpe men..... Sitér dette innlegget Link to post
Trawler 42 Svart 24.September.2016 Link til dette innlegget Svart 24.September.2016 (redigert) Hei Mr Swe Den tid jeg hadde båt med kalesje fikk jeg et tips av en eldre kalesjemaker. Impregner kalesjen på innsiden, da vil fukt i duken kunne fordampe ut i friluft, fremfor inn i båten. Det virket bra med min båt. Redigert 24.September.2016 av Trawler 42 (see edit history) Sitér dette innlegget 42 Trawler Europa Style 2 x 180 hk Cummins m/turbo + 11' Rib m 10hk(15) Mercury Viking Hjemmehørende i Kristiansand S Link to post
-morten- Svart 24.September.2016 Link til dette innlegget Svart 24.September.2016 Har aldrig opplevd fukt på innsiden av kalsesjen på noen båt! de jeg har impregnert som har vært gamle har jeg gjort på utsiden. Erfaring med Alf Hansen og HH. HH. Kalesjen er dobbel Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
KARILLA Svart 24.September.2016 Link til dette innlegget Svart 24.September.2016 Jeg tror ut fra det du forteller at det mest sannsynlig er vann fra utsiden som trenger gjennom kalesjeduken din, men det er også mulig nå på høsten med kalde netter at det kondenserer på undersiden( slår seg). Når en har båt som ligger ute hele året så ser jeg dette ofte når det begynner å bli kaldt. Det eneste som hjelper er god ventilasjon under kalesjen. Da jeg hadde kalesje båt ( som også lå ute hele året) hadde jeg på en avfukter for å sirkulere luften som da også var blitt noe tørket gjennom avfukteren, dette fungerte utmerket og jeg slapp både kondensering og jordslag. Lykke til Sitér dette innlegget Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.