C.N.Dagenboldt Startet 24.September.2016 Del på Facebook Startet 24.September.2016 Skulle starte opp dieselvarmeren en tur i dag, men det har kommet regnvann inn i eksosrøret og det skvulpa og røyk ganske godt da jeg starta den opp så jeg valgte å skru den av igjen i frykt for brann. På denne båten er eksosrøret montert oppover, men med en pipe som alltid har stoppet for regnvann tidligere. Men åpenbart ikke denne gangen. Er løpet kjørt for denne varmeren, eller ligger vannet kun i røret og ikke inn i selve brenneren? Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 24.September.2016 Del på Facebook Svart 24.September.2016 Skulle ikke være non krise dette, er jo tross alt ferskvann. Få tørker ut vannet og start opp, så tenker jeg den er igang igjen. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Teerex Svart 24.September.2016 Del på Facebook Svart 24.September.2016 (redigert) Små mengder ferskvann gjør nok ingen skade så lenge varmeren funker, da vil jo vannet fordampe ganske fort når den blir varm. Er det ingen svanehals der vannet samles eller går det rett inn i brenneren? Webasto skal fortrinnsvis installeres med eksosrør nedover fra brenneren, men kan jo deretter gå oppover til skroggjennomføringen naturligvis (og fortrinnsvis med svanehals ved gjennomføringen). Da kan man ta av eksosslangen nede på brenneren og drenere for evt. vann. Brenner kan evt. monteres med eksosrør horisontalt ut til siden men aldri i noen vinkel oppover. Redigert 24.September.2016 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.