Bisse Startet 25.September.2016 Link til dette innlegget Startet 25.September.2016 Er det mulig å feste en hekksvinger når båten ligger på vannet?. Sitér dette innlegget Ole-Martin Nilsson, Halden. Link to post
Teerex Svart 25.September.2016 Link til dette innlegget Svart 25.September.2016 Da må det jo bli en hjemmesnekret variant av montering uten hull under vannlinjen. Men alt er jo mulig. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
KARILLA Svart 25.September.2016 Link til dette innlegget Svart 25.September.2016 Finnes flere limtyper som herder undervann. Her er et eksempel som jeg fant i et raskt søk på google. http://www.clasohlson.com/no/Pattex-Total-Fix-PL300-montasjelim-og-fugemasse/Pr349784003 Sitér dette innlegget Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig! Link to post
pipe Svart 25.September.2016 Link til dette innlegget Svart 25.September.2016 Hvis båten skal opp ville jeg ventet.Trenger du ekolodd til hummerfiske så legg svingeren invendig i en pose vann eller lingnende Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 26.September.2016 Link til dette innlegget Svart 26.September.2016 Lim den innvendig med epoxylim. Funker helt greit. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Mulligan Svart 26.September.2016 Link til dette innlegget Svart 26.September.2016 Lim den innvendig med epoxylim. Funker helt greit. En særdeles dårlig løsning. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 26.September.2016 Link til dette innlegget Svart 26.September.2016 En særdeles dårlig løsning. Det sier du hver gang, Mulligan. Men det funker ganske greit likevel.... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Mulligan Svart 26.September.2016 Link til dette innlegget Svart 26.September.2016 Jepp, men når noen gir et dårlig råd ser jeg det nødvendig å påpeke det. Hver gang. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 26.September.2016 Link til dette innlegget Svart 26.September.2016 Om rådet er dårlig eller bra avhenger av behovet. For å følge med på dybder og bunnforhold funker limt svinger helt OK. Også til fiske på grunt vann. Men til mer alvorlig fiske er nok utvendig montering noen hakk bedre. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Komodo Svart 26.September.2016 Link til dette innlegget Svart 26.September.2016 Bisse: Ja, det går, men er ikke optimalt. Et forslag er å skru giveren i en finerplate og lime den i skroget med MS polymer basert fugemasse. Velg en kvalitet som setter seg med en gang uten å sige, feks Bostik Maxibond Extreme. Vask området godt for groe og smuss med en kost. Det er en forutsetning at du ikke limer på bunnstoff. Ps: jeg ville nok heller valg T-rex sin løsning. Ps 2: Hvorfor i all verden skal du gjøre dette mens båten ligger ute? ? Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Bisse Svart 26.September.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.September.2016 Bisse: Ja, det går, men er ikke optimalt. Et forslag er å skru giveren i en finerplate og lime den i skroget med MS polymer basert fugemasse. Velg en kvalitet som setter seg med en gang uten å sige, feks Bostik Maxibond Extreme. Vask området godt for groe og smuss med en kost. Det er en forutsetning at du ikke limer på bunnstoff. Ps: jeg ville nok heller valg T-rex sin løsning. Ps 2: Hvorfor i all verden skal du gjøre dette mens båten ligger ute? ? Skal ha Downview. Båten var på slipp for tre uker siden. Tar den ikke opp igjen for å feste giveren....blir dyrt. Går for T-rex som en midlertidlig løsning til båten på nytt skal slippes. Sitér dette innlegget Ole-Martin Nilsson, Halden. Link to post
NilsPils Svart 27.September.2016 Link til dette innlegget Svart 27.September.2016 I forfjor hadde jeg midlertidig festet hekksvinger på Saowanee. Jeg festet den til en stang som jeg klemte fast på akterplattformen. Det fungerte bra under hummersesongen. Nå er den festet permanenet. Det er viktig at den festes slik at den ikke får store vibrasjoner. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
larsern87 Svart 27.September.2016 Link til dette innlegget Svart 27.September.2016 Svingeren er limt innvendig i kjølen på Solluxen. Fungerer da brillefint det? Vet ikke med seriøs fiske, men viser da fisken som er nede på 50-60 meter iallefall. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.