Jump to content

Motorbåt for 2, maks 300k, 10kn, alternativer til Scand Baltic?

tmoltsendk

Recommended Posts

Hei

Jeg er den lykkelige eier af en Hanto 22 - rigtig fint eksemplar for øvrigt..

Jeg ønsker dog at selge den og få meg noe større.. Til det trenger jeg deres hjelp til at finne den helt riktige "model" ;-)

Mine krav til den nye båt er:

- Jeg har budget på rundt 300.000

- Det skal være ren motorbåt

- Det skal være en båt med størrelse og fasiliteter til at kunne bo 2 mennesker i et par måneder (220v, ordentlig do, varmt vand osv.)

- Den skal gerne marsje i hvert fald 10 knob og fortsat være rimelig økonomisk

- Det skal være muligt at kunne krydse til Danmark på en forsvarlig måde

Inntil nå har jeg bare set på Scand Baltic som det eneste mulige ud fra disse kriterier - men der må da være flere båtmodeller som opfylder disse krav. Hører helst bare fra folk som har erfaring med de specifikke bådtyper.

På forhånd tak!

Heisann. Jeg er nok enig med deg om at Baltic er det beste til den prisen. Men det blir nok en gammel 80-taller med gammelt maskineri. Vet ikke om jeg hadde kjøpt en slik med tanke på å dra til Danmark så veldig mange ganger. I denne prisklassen er det nok eksemplaret som bør avgjøre valget. Jeg ville tatt med Nidelv 28 og 26, faktisk, da du kan få masse båt for pengene her også. Polar Explorer er også i dette prisleiet. Marex 280 Holiday kom i 1996, begynner å ligge under 400k disse også. Mindre enn Baltic, men går rimeligere. Regner med du ser på båter med aksling, eller det det ok med drev også ?

Hei. Vi har nå vår andre Nidelv 28 og kan varmt anbefale en slik, Nidelv 26 har jeg også hatt, men den var vesentlig mindre. Baltic så jeg på og vurderte før kjøp av vår siste Nidelv. Likte Balticen, men ble litt skuffet over cockpiten som jeg mener er mindre enn den på N28. Jeg har også hatt en Marex 280 holiday, men den var endel trangere enn N28 og satte seg litt mere nedpå under fart, men ellers en veldig kjekk båt. Sollux 850 er også et alternativ, hadde en sånn noen sesonger, praktisk båt, men ikke samme kvalitet og finish som Nidelv og Marex, men så er de rimeligere også, noe våt i motsjø. Jeg har nå, etter å ha vimset litt og prøvd forskjellig i denne klassen, roet meg med vår siste Nidelv 28 som vi mener er en veldig grei, romslig båt med høy kvalitet. Lykke til med kjøp!

Redigert av slogmåken (see edit history)

Vil du ha noe nyere kjøper du en av de etter-produserte Nordan Family 27 fra 2000 tallet. Fine og båter, og gode alternativer til Scand nør de blir såpass nye.

Men ville sveipet innom Nord West 900 om 80 tallsbåt er OK. Her får man jo både hardtop, Flybridge eller flybridge og akterkabin kombinasjoner.

Elwaro 30 er jo et alternativ.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...