BJac Startet 26.September.2016 Del på Facebook Startet 26.September.2016 Hei, Beklager på forhånd om dette har blitt skrevet om i tidligere innlegg - har søkt og lest det jeg kan klare å finne uten å få svar på det jeg lurer på. Har en Ryds 23 WA m/ Bensin Mercruiser 4.3MPI og Alpha 1 drev som jeg skal forsøke å ta vinterkonservering på selv. Har vel stort sett funnet ut det meste bortsett fra et par ting: Den er ferskvannskjølt (så jeg sjekker med frostvæskemåler i det lukkede systemet), men slik jeg forstår det har den inntak av saltvann (for kjøling av ferskvannet?) via et inntak som sitter under skroget (altså ikke via drevet). Spørsmål 1: Antar at det uansett må kjøres ferskvann / kjølevæske gjennom drevet via muffer/drevpose? Spørsmål 2: Hvordan får jeg kjørt ferskvann/kjølevæske gjennom inntaket under båten? - må jeg koble fra en slange i motorrommet og på en eller annen måte få sugd ferskvann inn i den? Er ganske båt-/motorvant, men dette ble litt komplisert for meg - håper noen kan hjelpe. Sitér dette innlegget Link to post
Draco24styling Svart 26.September.2016 Del på Facebook Svart 26.September.2016 Alpha drev har originalt inpeller i drevet, men har du eksternt inntak via sjøvannspumpe, så tar du bare av slangen på inntaket, å setter den ned i en dunk med frostvæskeblanding, enda enklere vis du har sjøvannsfilter, da heller du bare rett i filtret mens motoren går Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
BJac Svart 26.September.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.September.2016 Takk for svar :) Jeg har forstått det på de som har hatt konserveringen tidligere at de har koblet vann direkte på inntaket under båten... må høre med dem hva slags utstyr de har brukt for å få til det - for jeg kan ikke finne noe som passer.. - mulig det som du sier er enklere å koble fra slangen inne i båten Sitér dette innlegget Link to post
GjeEsp Svart 27.September.2016 Del på Facebook Svart 27.September.2016 http://www.biltema.no/no/Bat/Motor/Motortilbehor/Verktoy-og-tilbehor/Spylemuffe-teleskopisk-2000037278/ Mvh Gjert Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.