Jump to content

Konservering av ferskvannskjølt Mercruiser - m/saltvannsinntak

BJac

Recommended Posts

Hei,

Beklager på forhånd om dette har blitt skrevet om i tidligere innlegg - har søkt og lest det jeg kan klare å finne uten å få svar på det jeg lurer på.

Har en Ryds 23 WA m/ Bensin Mercruiser 4.3MPI og Alpha 1 drev som jeg skal forsøke å ta vinterkonservering på selv. Har vel stort sett funnet ut det meste bortsett fra et par ting:

Den er ferskvannskjølt (så jeg sjekker med  frostvæskemåler i det lukkede systemet), men slik jeg forstår det har den inntak av saltvann (for kjøling av ferskvannet?) via et inntak som sitter under skroget (altså ikke via drevet).

Spørsmål 1: Antar at det uansett må kjøres ferskvann / kjølevæske gjennom drevet via muffer/drevpose?

Spørsmål 2: Hvordan får jeg kjørt ferskvann/kjølevæske gjennom inntaket under båten? - må jeg koble fra en slange i motorrommet og på en eller annen måte få sugd ferskvann inn i den?

Er ganske båt-/motorvant, men dette ble litt komplisert for meg - håper noen kan hjelpe.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...