Barth'n Startet 28.September.2016 Link til dette innlegget Startet 28.September.2016 Har en malo sjark 22 med yanmar 4jh-te (55hk turbo) sliter litt med at den graver i hekken ved 2300 rpm og da er farten ca 7,4knop. Det er mye mer å hente på motor så lurer litt på om jeg kan ha feil propell /pitch? Sitter en mikado 20x20 på nå , men står ikke noe mer på propell. Hvis noen sitter på litt kunnskap så del gjerne. Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 28.September.2016 Link til dette innlegget Svart 28.September.2016 Hvis den graver seg ned så bør du få montert eller støpt et trimplan, fikk gjort det selv på Enes 25 og fikk en helt annen båt. Sitér dette innlegget Link to post
Riddar4 Svart 28.September.2016 Link til dette innlegget Svart 28.September.2016 Ja, det høres lite ut. Jeg får over 8 knop på min 22 Malo med 22 hk Sole mini. Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 29.September.2016 Link til dette innlegget Svart 29.September.2016 Er 2300 omdr. fullt pådrag? Sitér dette innlegget Link to post
Haba Svart 29.September.2016 Link til dette innlegget Svart 29.September.2016 Jeg mener at du har for "tung" propell også. 20x20 synes å være i meste laget. Kanskje en tomme ned både på stigning og diameter. Men hvilken utveksling du har på gearet spiller jo også inn. Sitér dette innlegget Link to post
kenny- Svart 29.September.2016 Link til dette innlegget Svart 29.September.2016 Ja, det høres lite ut. Jeg får over 8 knop på min 22 Malo med 22 hk Sole mini. 8 knop på en 22 Malo med 22hk Sole? Hvordan i alle dager klarer du det? Selv er jeg heldig om jeg oppnår 6 knop på min 22 Malo med 31hk Sole.. Sitér dette innlegget Link to post
Riddar4 Svart 29.September.2016 Link til dette innlegget Svart 29.September.2016 Det gikk litt fort i svingene. Ja, farten var grei nok, over 8 knop. Men Sole motoren på Maloen har ikke 22hk motorer, men 26 mini, visstnok med 25 hk. Det kan som andre nevner her, propellen som avgjør det . Har omstyring, så jeg regulerer vridningen på propellen og kjører med 3100 omdr. Sitér dette innlegget Link to post
kenny- Svart 29.September.2016 Link til dette innlegget Svart 29.September.2016 Det gikk litt fort i svingene. Ja, farten var grei nok, over 8 knop. Men Sole motoren på Maloen har ikke 22hk motorer, men 26 mini, visstnok med 25 hk. Det kan som andre nevner her, propellen som avgjør det . Har omstyring, så jeg regulerer vridningen på propellen og kjører med 3100 omdr. Synes framdeles det var høy ytelse mtp at min motor er større. Du har ikke tilfeldigvis mål av/bilde av propellen din? Vet du evt. sånn ca. hvor tung båten din er? Har sett at det er litt forskjellige versjoner av båtene.. Sitér dette innlegget Link to post
Riddar4 Svart 29.September.2016 Link til dette innlegget Svart 29.September.2016 Bor for tiden i Horten og båten ligger på Møre så har ikke alle detaljer for hånden. Men sist jeg var oppe, blei den veid til 2950 kg. Ellers er det en versjon med relativt langt overbygg foran, med selvlensende dekk 2x2 bakerst. Sitér dette innlegget Link to post
kenny- Svart 29.September.2016 Link til dette innlegget Svart 29.September.2016 Bor for tiden i Horten og båten ligger på Møre så har ikke alle detaljer for hånden. Men sist jeg var oppe, blei den veid til 2950 kg. Ellers er det en versjon med relativt langt overbygg foran, med selvlensende dekk 2x2 bakerst. Fant et gammelt bilde av båten din ;) Litt annerledes sammenlignet med min, men tenker det må være propellen som utgjør den store forskjellen.. Sitér dette innlegget Link to post
Riddar4 Svart 29.September.2016 Link til dette innlegget Svart 29.September.2016 Ja, jeg er fornøyd med farten. Helt ok til fjordfiske som jeg driver sporadisk vår og høst. Har du bilde av din båt på nettet? Sitér dette innlegget Link to post
kenny- Svart 30.September.2016 Link til dette innlegget Svart 30.September.2016 (redigert) Ja, jeg er fornøyd med farten. Helt ok til fjordfiske som jeg driver sporadisk vår og høst. Har du bilde av din båt på nettet?Finner bilder i linkene under: https://www.dropbox.com/s/mhd45tx7bbi8kpq/Bilde%2030.09.2016%2C%2009.28.23.jpg?dl=0 https://www.dropbox.com/s/uztnzdylexjxrlt/Bilde%2030.09.2016%2C%2009.34.59.jpg?dl=0 Redigert 30.September.2016 av kenny- (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Riddar4 Svart 30.September.2016 Link til dette innlegget Svart 30.September.2016 Det var jo en flott og proff sjark, godt arbeidsdekk og med garnhaler. Jeg har en bensindrevet haler som fungerer greit til mitt bruk. Men jeg savner av og til mesan for å kunne ligge stabilt på vinden når jeg drar garna. Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 30.September.2016 Link til dette innlegget Svart 30.September.2016 Lurer på hvor trådstarter ble av? Er du her? Ellers til dere som har en slik liggende: Skulle dere en dag føle at dere vil selge en slik, så er det bare å lime to frimerker på den, så tar jeg imot når bilen til Bring står på døren.. Synd det er så få av de for salg her jeg bor. Kjekke båter med dyp kjøl som er bygget for bruk når det ikke bare er blikkstille. Sitér dette innlegget Link to post
Barth'n Svart 1.Oktober.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2016 Hei, gear er kanzaki KBW20 med rotation 3:28 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.