Kaskazi Startet 29.September.2016 Del på Facebook Startet 29.September.2016 Her er utskrift fra YR, Trestenene fyrlykt utenfor Hvaler: 6 meter bølger! Sitér dette innlegget Link to post
Billa Svart 29.September.2016 Del på Facebook Svart 29.September.2016 Varsler 13 m/s ved Gullhomen så den gir seg ganske mye på vei innover. 22 m/s ved Syd Koster. Godt å være hjemme. Sitér dette innlegget Sushi Link to post
HerrPedersen Svart 29.September.2016 Del på Facebook Svart 29.September.2016 (redigert) Wow ! 6 meter bølger ! Ikke noe for småbåter uansett, og jeg regner med at det er signifikant, ikke maks. Det var tøffe tak for MF Fjordveien i sin tid, ut fra Skudenes i 8 meter signifikant og full storm, i svarte natta midtvinters. Men jeg vedder på at gutta på broen der kjeder livet av seg med den pendlerruten de nå er avspist med, mellom Mekjarvik og Kvitsøy. De fergekapteinene dør ikke av hverken hjerteinfarkt eller skrumplever - de dør av kjedsomhet. Så søte, snille Solvik-Olsen - gi oss tilbake Skudenes-fergen- VÆR SÅ SNILL. Den er SÅ sterkt savnet ! Om ikke annet så for å berge livet til fergekapteiner som lider av patologisk kjedsomhet. Og når RogFast åpner - om kanskje 25 år. så åpner det seg nye muligheter for et privat fergesamband mellom Skudenes og Kvitsøy. Jeg bare sår frøet her, og håper det vil spire og gro. Jeg er forlengst over i rullatorenes rekker når RogFast åpner, så denne ideen håper jeg vil spire og gro i yngre generasjoner. Redigert 29.September.2016 av HerrPedersen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 29.September.2016 Del på Facebook Svart 29.September.2016 Det ser ut til at det blåser. Superspeed 1 og Superspeed 2 er kansellert til Hirtshals. Bohus og Oslofjord er kansellert til Strømstad. Seilingene til Melshorn på Horten-Moss sambandet er også kansellert. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 29.September.2016 Del på Facebook Svart 29.September.2016 Det blåser godt helt innerst i andedammen vår - indre Oslofjord. http://www.steilene.nortek.no/?lang=no Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 29.September.2016 Del på Facebook Svart 29.September.2016 Og verre skal det bli i følge yr.no. Nå er også Color Viking kansellert. Som de sier på Kølaholmen, "kontinentet er isolert". Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 29.September.2016 Del på Facebook Svart 29.September.2016 Seilingene til Melshorn på Horten-Moss sambandet er også kansellert. Melshorn tåler bare såvidt en frisk bris før den blir innstilt. Må være dårlig med ledige ferger tilgjengelig, når de kan sette en sånn båt i trafikk i Oslofjorden. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 29.September.2016 Del på Facebook Svart 29.September.2016 Ser på nettsiden til Strömstads kommun at en båt som ligger i ytre havn har slitt seg. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 29.September.2016 Del på Facebook Svart 29.September.2016 Og nå har noen vært og fikset fortøyningen. Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 29.September.2016 Del på Facebook Svart 29.September.2016 (redigert) Friskt i sør ogsåPÅ Lindesnes Stormfulle dager. Skrevet av: Rolf Dybvik 29. september 13:17 Sjøtemperatur: 14,2 °C Lufttemperatur: 14,3 °C Bølgehøyde: 6-9 m økende Barometertrykk: 999 hPa fallende Sol opp 07:32 og sol ned 19:10 Vindretning: Sørvest og nordvest Vindstyrke: Stiv og sterk kuling. Perioder med liten storm. Redigert 29.September.2016 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Gudrun Svart 29.September.2016 Del på Facebook Svart 29.September.2016 Nå bor jeg ikke nær Oslo da, men kan opplyse at her på vestsiden leste de av for 10 minutter siden: 28 knop med vindkast på 45. Merker på huset at det øker på. Ikke noe paraplyvær skjønner jeg. Sitér dette innlegget Link to post
BjornLie Svart 29.September.2016 Del på Facebook Svart 29.September.2016 Fulehuk nå: Sitér dette innlegget SeaKing 38: Fire-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. Link to post
Hulda Svart 29.September.2016 Del på Facebook Svart 29.September.2016 Svenner fyr hadde 23 m/s i kastene. Og et asketre knakk da jeg var på tur i skogen :-) Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 29.September.2016 Del på Facebook Svart 29.September.2016 Blåser usedvanlig mye til indre oslofjord å være. Kommer noen skikkelige kuler innimellom. Her på Oksenøya i Holtekilen går det friskt for seg, så anbefaler folk å se til båtene. Spesielt på steder som er åpne mot sørvest... Gikk en runde på brygga her sammen med en kompis og strammet noen spring og slang ut kulefendre akter på en seilbåt som stanget litt i brygga. Er litt bekymret for flykalesjen som får vinden inn under aktenfra, men den får stå sin prøve. Sjelden å se såpass sjøgang inne i havna. De mindre båtene på ytterste brygge gynger godt. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Popeye70 Svart 29.September.2016 Del på Facebook Svart 29.September.2016 Noen som har en status fra Leangbukta? Der er vi nok litt heldige, ettersom åpningen på bukta vender vekk fra vinden, men vinden kan jo blåse ganske godt på de ytterste par rekkene på Tangen uansett. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Bitteliten Svart 29.September.2016 Del på Facebook Svart 29.September.2016 18ms i kastene i Værla Moss i ettermiddag. Springflo. Måtte kappe en fortøyning og forlenge den ulempe med å ligge på molo :-) Sitér dette innlegget Link to post
Kaskazi Svart 29.September.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.September.2016 I Grebbestad blåser det også veldig friskt. Springflo og bryggene begynner å bli farlig lave. Sitér dette innlegget Link to post
Frissy Svart 29.September.2016 Del på Facebook Svart 29.September.2016 Noen som har en status fra Leangbukta? Der er vi nok litt heldige, ettersom åpningen på bukta vender vekk fra vinden, men vinden kan jo blåse ganske godt på de ytterste par rekkene på Tangen uansett. Sørvest er bra i leangbukta. De fleste båtene får vel vinden enten akter eller i baugen.... kanskje mest vind på sørsiden av Tangen. Ser på webkamera at det ser rolig ut i havna på det en har kontroll på der. SKulle gjerne ha vært å sjekket, men rekker ikke det idag. Håper de som har fått opp båten på tangen har godt med støtte..... ligger en med rimelig godt vindfang der nå..... Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 29.September.2016 Del på Facebook Svart 29.September.2016 Vannstanden synker her nå. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 29.September.2016 Del på Facebook Svart 29.September.2016 losutkikken Marstrand 25,25 i kasten, 20,13 middel........nå kl 2125 Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Dykker Svart 29.September.2016 Del på Facebook Svart 29.September.2016 Vannstanden i Oslo nå. Legg merke til observert vannstand. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 29.September.2016 Del på Facebook Svart 29.September.2016 Var i båten ved Grimsøy i ettermiddag/kveld. Når jeg kom i 1400 tiden så var vinden mer vestlig og jeg fikk sjøen inn på siden i båsen så gamla kasta og vrei en del på seg. Utover ettermiddagen dreide vinden mer på sør og løynet litt så jeg kunne dra hjem i sjutiden. Ikke veldig mye drama i havna, men på en båt på en moring i bukta var rullefokka på vei ut. En annen seiler på brygga ble kvitt storseiltrekket og storseilet var i ferd med å heise seg, men det sikret vi. Ellers alt det vanlige, fendere som hopper opp over utrigger, fortøyninger som er i grenseland... osv. Målte opp i 20 m/s i kastene flere ganger på vindmåleren i masta. Men varmt og fint da gitt, sol og greier. Så det ble etterhvert en del gubber som kunne stå å prate sjit og båt på brygga, og det er jo alltid veldig hyggelig :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.