YYY Startet 1.Oktober.2016 Link til dette innlegget Startet 1.Oktober.2016 En Maxi 95 som jeg vurderer å kjøpe har en grå-aktig hvitfarge. Tror dette er orginalfargen som er blitt grå. Den er gjevn grå over hele skråget og dekk. Hvis man sammenligner med andre også eldre båter vil denne Maxien se grå ut. Er det noen som har vært bort i det samme? Ville det være mulig å vask vekk gråfargen eller må den evt lakkeres? Takk, Y Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 1.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2016 Har du sammenlignet med en annen Maxi? Maxiene er litt off-white/grå i geocoaten, så hvis du sammenligner med skroget på f.eks. en Comfortina vil Maxien se gråere ut selv om Maxien er helt ren og "frisk" i fargen. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
YYY Svart 7.Oktober.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2016 Ok. Takk. Mulig det er denne off-white maxi gråfargen. Mulig det blir bedre med polering, mindre blass. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 7.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2016 Kjøp deg en god pollermaskin og gode produkter så får du frem glansen ihvertfall. Maxiene er sånn i fargen. Sitér dette innlegget Link to post
Goodwill Svart 4.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2017 Kjøp deg en god pollermaskin og gode produkter så får du frem glansen ihvertfall. Maxiene er sånn i fargen. Prøv rubbing før polering. Jeg har rubbet med Autosol (fra Clas Ohlson), det fungerer bra, skroget får frisk og fin farge. Men du må polere med voks etterpå. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 4.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2017 Så vidt jeg husker har Maxi 95 alltid hatt den friske gråfargen. Så du kan nok polere tvers gjennom og ut på andre siden. Men det går an å få den ren og blank. Sitér dette innlegget Link to post
ElGapitan Svart 5.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2017 Ser at endel utenlandske båter er malt med awlgrip, eller lagt på sterk vinyl for å utbedre farge, men vet ikke hvordan dette kommer ut økonomisk eller utseendemessig Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.