mmosberg Startet 1.Oktober.2016 Link til dette innlegget Startet 1.Oktober.2016 Er helt uerfaren med å ha båt på land gjennom vinteren. Har en Windy Scirocco 32 som står på land nå. Den er ca 9,8 m lang. Tenkte å anskaffe et 10,5 m bakkestativ, men er veldig i tvil om jeg skal kjøpe en 6x10 m eller 7x12 m presenning. Noen med erfaring som kan uttale seg om 6x10 m er stort nok, eller må jeg ha 7x12 m presenning? Sitér dette innlegget Det glade Sørlandet! 2003 modell Windy Scirocco 32 HT “Rabagast”, Callsign: LD3800, MMSI: 257076050 Link to post
Billa Svart 2.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2016 Personlig ville jeg absolutt ha valgt det største alternativet slik at du kan lukke båten foran og bak. Min erfaringer er at om du tetter bra foran og bak så vil presenning ligge på i storm. I tillegg så blåser det mindre støv inn på båten i løpet av vinteren. Får du til en liten åpning (størrelse som en fotball) foran og bak så sikrer du lufting og unngår kondens. Sørg for at vinden ikke får tak noen steder. En annen ting du kan vurdere er å bruke strikktau for å feste presenningen. Jeg har klart bedre erfaring med strikktau enn store vannflasker. Disse vil slenge rundt, dunke i skroget og slite av festepunktene på presenningen. I tillegg vil strikktauet sørge for elastitet slik at byggverket gir litt etter i de kraftigste vindkastene. Husk også å følge opp båten om vinteren de første sesongene. Opplag skal læres og alt for mange båter ligger lenge med avblåste presenninger. Lykke til. Sitér dette innlegget Sushi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.