kj3lla Startet 2.Oktober.2016 Link til dette innlegget Startet 2.Oktober.2016 Har en Volvo Penta 2003T som under motor i dag (2500 omdreininger) plutselig bestemte seg for å tømme ut alt av olje under motoren. Heldigvis virket oljetrykk varseleren, så det var enkelt og greit å få slått av motoren så fort jeg fikk beveget meg til et tryggere farvann og fikk opp noe seil (glad for at jeg har seilbåt). Fikk fylt på olje igjen og startet motoren, da gikk det 2-3 minutter til oljetrykk varselet igjen startet. Jeg kan synlig se at det er olje under motoren. Jeg har forstått det slik at det ofte er pakninger som ryker på disse motorene, men vet ikke helt hvor jeg skal starte å lete. Så mitt spørsmål til dere er; Er det noen her som kan gi meg en ledetråd på hvor jeg bør begynne å lete? Jeg har forstått det slik at det ikke er noe "standard" bunnplugg på disse motorene.. Er veldig takknemlig for alle råd og vink :) Har nemlig ikke råd til å bytte ut den motoren akkurat enda. - Kjell Arne Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.