Jump to content

Skilsø Tresnekke 25 fot ca 1960 - Verdivurdering


Magnus

Recommended Posts

Hei

 

Jeg reparerer/pusser opp for tiden tresnekken som jeg har hatt i fem år. Jeg skal selge den fordi den har gitt meg problemer i alle fem år pga motoren. Jeg har fått fikset motoren nå, og den går som en klokke, men jeg har for mange vonde minner med denne båten, så den skal ut av syne og forhåpentligvis ut av sinn.

 

Båten, furu/eik, har vindskjerm, ikke overbygg, ny kalesje, nye puter, ny bensintank og en Fm 8 - 12 (59-modell) m/hevet magnet og dynastart (6 volt). Akterdekket bør byttes - da det er antydning til råte i en av takbjelkene, og mahognien er slipt såpass at den burde skiftes. Ellers er det ikke tegn til råte i skroget. Den er gjennomgående trehvit.

Båten har høstet mange lovord mens den har ligget i havn år etter år :-(

 

Jeg vet det er vanskelig, men ønsker en ca prisvurdering......

 

Magnus

Link to post
Share on other sites

Hei

 

Jeg reparerer/pusser opp for tiden tresnekken som jeg har hatt i fem år. Jeg skal selge den fordi den har gitt meg problemer i alle fem år pga motoren. Jeg har fått fikset motoren nå, og den går som en klokke, men jeg har for mange vonde minner med denne båten, så den skal ut av syne og forhåpentligvis ut av sinn.

 

Båten,  furu/eik,  har vindskjerm, ikke overbygg,  ny kalesje, nye puter, ny bensintank og en Fm 8 - 12 (59-modell) m/hevet magnet og dynastart (6 volt). Akterdekket bør byttes - da det er antydning til råte i en av takbjelkene, og mahognien er slipt såpass at den burde skiftes. Ellers er det ikke tegn til råte i skroget. Den er gjennomgående trehvit.

Båten har høstet mange lovord mens den har ligget i havn år etter år :-(

 

Jeg vet det er vanskelig, men ønsker en ca prisvurdering......

 

Magnus

<{POST_SNAPBACK}>

 

20.000 kr kanskje ?

Siden den er såpass bra i veden.

 

JOH

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...