Rogerknutsen Startet 3.Oktober.2016 Del på Facebook Startet 3.Oktober.2016 Var ute en tur med båten i går, lå i ro og skulle fiske, så gjikk båten på tomgang, så det begynte å blinke på oljelys det som er nermest turteller, så stoppet motoren, fikk ikke start på den igjen og måtte slepes til land, Har stått og ladet start batteriet i natt da dynamo lader ikke skikkelig, den må byttes, målte batteriene i dag de viser 13 volt, faller til 11 når jeg prøver å starte, batteri lyser ikke grønt heller, Har målt oljen, den er rett under full, Har gått over dysene, når jeg pumper kommer det ut diesel, det samme på fin filteret, når jeg pumper så kom det ut litt luft så bare diesel, sjekket grov filteret tappet av med tappe skrue i bunn, rant ut ren diesel, når jeg prøver å starte så sviver den rundt men mangler det siste for at den skal komme, Noen som kan hjelpe en uerfaren båt mann, kjøpte båten for 2 uker siden, og er litt fortvilet her nå. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Bestefar Svart 3.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 3.Oktober.2016 Har du prøvet å lufte røret inn på dysene mens starteren trekker motoren rundt? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Rogerknutsen Svart 3.Oktober.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Oktober.2016 Ja har åpnet begge dysene og prøvd å starte, pumper ut diesel på begge to Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
SveinHa Svart 3.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 3.Oktober.2016 De der motorene har en lei tendens til å kokse/beke ventilstyringene slik at ventilene blir sittende fast og så knekker støtstengene. Ta av ventildekslene så ser du det med en gang om støtstengene er på plass og at alle 4 ventilene beveger seg når du kjører startmotoren. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post Share on other sites More sharing options...
Rune Totland Svart 3.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 3.Oktober.2016 (redigert) Om støtstengene ikke knekker så bøyer de seg ivertfall. Driver å overhaler toppen på en md3b hvor dette skjedde på 1 sylinder. Måtte banke ut eksosventilen. Vet ikke helt hvorfor dette skjer men ventilsetet på eksosventilen i den toppen så ikke bra ut. Motor gått ca 2100 timer. Redigert 3.Oktober.2016 av Rune Totland (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Tunu Svart 11.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 11.Oktober.2016 Siden oljetrykklampa lyste bør du sjekke den "ringen" oljepeilepinnen er skrudd ned i. Dersom den er løs eller pakningen under er dårlig så mister du oljetrykket. Dette fordi oljepumpa da trekker luft. Prøv også å ha litt olje direkte inn på innsuget - etter å ha tatt av luftfilterne. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.