olny Posted October 3, 2016 Share Posted October 3, 2016 Hei. Noen som har mening om hva som er fornuftig pris på en Mercruiser 7,3 L 1997 modell med Bravo 3 drev? Quote Link to post
Windy37GM Posted October 3, 2016 Share Posted October 3, 2016 Dette er vele egentlig en International motor. Enormt dreimoment, vibrasjonsfri og fin. Men: jeg menernå huske at den haret problem med at kjølevæsken roterer voldsomt rundt en sylinder sånn at tilslutt så blir det hull i sylinderen. Jeg tror jeg ville holdt meg unna :-) Mvh Windy37GM Quote Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Windy37GM Posted October 3, 2016 Share Posted October 3, 2016 Se her:https://baatplassen.no/i/topic/23144-1995-mod-mercruiser-73l-270-hk-diesel/page-2 Quote Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Teerex Posted October 3, 2016 Share Posted October 3, 2016 (edited) Fornuftig pris på motor er nok veldig lav, ut i fra erfaringer beskrevet her på baatplassen og på nett forøvrig. Drevet har i utgangspunktet en viss verdi, men hvis det har gått mange timer sammen med den motoren så kan det avhengig av båtvekt, ha vært utsatt for ganske store moment. Og hvis drevet er et standard Bravo 3 fra 1997 (og ikke et forsterket X/diesel drev fra utpå 2000-tallet) så er verdien enda lavere. Jeg hadde i utgangspunktet ikke luktet på den motoren engang. Kun for kjennere/mekanikere. Motoren er vesentlig tyngre enn mange andre alternativer, og momentet er skummelt stort for Bravo drev. Iallefall mht. Bravo 3 i kombinasjon med tung båt. Edited October 3, 2016 by teerex (see edit history) Quote Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Windy37GM Posted October 4, 2016 Share Posted October 4, 2016 (edited) Jeg hadde en Skarpnes9100 (vekt ca 3tonn) med en slik installasjon. Jeg ettermonterte drevdusj. Det fungerte fint. Jeg vet en del av de installasjonen ble satt f.eks i Sun33 som nærmer seg gode 5 tonn og da gikk det veeeeldig tungt med dertil havari på drev. Motoren veier vel 725 kg, drar ca 730Nm Edited October 4, 2016 by Windy37GM (see edit history) Quote Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Recommended Posts
Join the conversation
You can write a topic or comment now, it will be posted after you have registered. If you have an account, sign in now to post with your account.