Jump to content

Hvaslags slanger er dette under KAD300 motorer?

mmosberg

Recommended Posts

Under begge motorene, KAD300, er det to slanger. Hva er de til? Avtapping av kjølevæske? Ser at slangeklemmene begynner å bli dårlige og tenkte å skifte det ut.

Tilgi meg at det er grisete i maskinrommet, men har ikke kommet så langt ennå at jeg har fått prioritert vask der nede.

bilde

bilde

Det glade Sørlandet!

2003 modell Windy Scirocco 32 HT “Rabagast”, Callsign: LD3800, MMSI: 257076050

å bytte de ut høres ut som en god ide; disse fra biltema i 2 pack koster 23kr.... som ett alternativ

http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedeler/Kjolesystem--ventilasjon/Slanger/Slanger-ovrig/Slangeklemmer-2-stk-2000019557/

Selv syntes jeg det er trist å se volvo bruke så mye forsinket materiale på nye fine motorer.

Tips 1: de pluggene er av messing og setter du de i drillen og pusser de litt (3M matte) så skinner de som sola 

Tips 2: husken min er ikke som den var så istedet for å måtte lete opp hvem som er hvem av blå og grønn (original merking så har jeg brukt klar krympestrømpe over dyno-tekst "Sjøvann" og "Kjølevann" 

Å bygge om noe fra original volvo løsning skaper fort storm her inne. Disse nevnte tappeslangene henger lavt originalt. Jeg har valgt å feste mine høyt etter lufting fordi jeg mener det er sikrere.

Tips 3: Har samlet alle de viktigste delenummer/artikkelnummer ( anoder, oljer, filter, vannfast fett, luftfilter, slangeklemmer, impeller, reimer ++++  på mobilen min som en huskeliste og lagerliste

Takker for svar. Jeg tenker at jeg vil montere ventiler på slangen med kjølevæske. Ila våren skal jeg både kjøre systemrens og skifte kjølevæsken, så det blir opptil flere avtappinger. Greit med kuleventil på slangen da så kan man feks tappe rett i en pøs. Vil demontere ventilhåndtaket for å unngå risiko for uønsket åpning.

Det glade Sørlandet!

2003 modell Windy Scirocco 32 HT “Rabagast”, Callsign: LD3800, MMSI: 257076050

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...