okeido Startet 3.Oktober.2016 Del på Facebook Startet 3.Oktober.2016 Hei en kollega lurte på om jeg kunne væra med å sjekke ut en snekke , og det ble nevnt en mb på rundt 10 hk , Så vis noen kan fortelle meg litt om motoren så hadde jeg hatt litt mer kjøtt på beina for møtet av denne motoren.? Prøvd å google men fant en 2 sylindre uten noe spesiell informasjon. Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 3.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 3.Oktober.2016 Neppe Mercedes men heller Volvo Penta eller Marna. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
okeido Svart 3.Oktober.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Oktober.2016 da kan det vel like godt være sabb eller yanmar?eller mange andre .nei for se i morgen. Men takk for innspill.. Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 4.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 4.Oktober.2016 (redigert) Du 'tog an ikkje' Okeido. SveinHa tipser deg om VP eller Marna da betegnelsen på disse er MB - marine bensin i VP systemet (enkle dieselmotorer heter MD). VP kjøpte vel Marna slik jeg har forstått det. Så hvis en snekkemotor kalles MB er det god grunn for å anta at det er en Marna - eller Volvo Penta hvis den er levert etter at VP kjøpte Marna. Anbefaler en sjekk av dokumentarkivet her på BP. Godt mulig det ligger div info om disse motorene der. Edit: Ligger jo full beskrivelse av anbefalt feilsøking på sida som SveinHa linker til: http://marna.no/reparasjonstips/verkstedtips-mb10a/ Redigert 4.Oktober.2016 av Fantino (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
okeido Svart 4.Oktober.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Oktober.2016 Aha nei jeg viste det var diesel så tenkte ikke den banen i hele tatt.. Men takk for forklaring. Var og tittet på fenomenet i dag og det var ikke en eller 2 sylindret motor men en 36 hk om 636 som jeg kjente i fra før. Båten var veldig fin bortsett fra kalesje og kjente på camakselen så var olje restene knudrete. Hadde ikke nøkkel og sikkert ikke strøm så vet ikke om vidundret går rundt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.