Code0 Startet 4.Oktober.2016 Link til dette innlegget Startet 4.Oktober.2016 Jeg leser i Båtmagasinet at nå fyller vi 5% (bio-)etanol på bensintanken, og det kan gi korrosjon i drivstiff-systemet gjennom vinteren. Artikkelen anbefaler en form for tilsetningsvæske ved siste fylling. Men jeg kjører vinterkonservering ved at motoren selv øker dosen med totaktsolje i bensinen, og vil denne totaksolja ivareta korrosjonssikringen gjennom vinteren? Problemet med Etanolen er visst at bensinen kan danne eddiksyre over tid... Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 4.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2016 ikke hørt at bioetanol kan lage eddiksyre, men heller at problemet er at den er hygroskopisk , dvs tiltrekker seg vann, noe som kan skape problemer over tid. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
chrisrik Svart 4.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2016 i etec-manualer er det brp sin "2+4" som anbefalses brukt som tilsetningsstoff ved lengre tids lagring. Hva det hjelper mot og om det hjelper skal jeg ikke si noe om. Mange delte meninger :-) De har også carbon build up guard og corrosion-guard mener jeg.. Skakke stå på tilsetningsstoffer! Sitér dette innlegget Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.