boble65 Startet 6.Oktober.2016 Link til dette innlegget Startet 6.Oktober.2016 Som tittel sier.. motoren bruker en del kjøleveske.. mer på høyere turtall.. da gjerne over en liter i timen. Ser det har kommet en del i kjølen men klarer ikke å se hvor det lekker så innmari mye.. temp ligger stabilt på rundt 80 grader. Klør meg litt i hodet over dette.. Innsats til oljekjøler å varmeveksler er forholdsvis nye. Og olje er fin og sort? Sitér dette innlegget Link to post
Janoho Svart 6.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2016 Sikker på at det ikke lekker ut gjennom lokket ? På flere motorer jeg har vært borti presser det seg ut hvis tanken er full, hvis man lar det være går det ned på et visst nivå og stabiliserer seg. Så hvis du har fylt på kjølevæske kan det være at det er for mye ? Det utvider seg når det blir varmt. Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 6.Oktober.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2016 Har lurt litt på det jeg og.. men har aldri fylt over selve lokket som ligger over termostatene nede i varmeveksler.. har stengt av kranene til defroster uten at det hjalp.. Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 6.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2016 Eg tipper på vannpumpen. Sjekk om det er fuktig under sladrehullet til pumpa. Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 7.Oktober.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2016 Ferskvannspumpa? Er det ett sladrehull der?? Skal i båten i dag så får se etter når den går? Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 7.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2016 Har opplevd lekkasjer i flens mellom eksosmanifold og turbo. Et annet forslag er det tynne "lufterøret" som går fra turbo og fremover på motoren. Vanskelig å se da det er godt skjult.. Har sett de omtrent helt opprustet da ingen malte disse før det ble montert.. Mine tanker over en kopp kaffe.. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 7.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2016 (redigert) . Et annet forslag er det tynne "lufterøret" som går fra turbo og fremover på motoren. Vanskelig å se da det er godt skjult.. Kan være et godt tips. Jeg demonterte dette for noen år tilbake, her ser du et par bilder som viser litt. Dette er Bajonettkoblinga foran (med det tynne røret): Røret er gjemt under manifolden (rustent): Til turbo: Redigert 7.Oktober.2016 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.