Jump to content

Rana 17,5 fot Motorstørrelse?


Sjur

Recommended Posts

Hei og velkommen på sidene!

Du kan nok trygt bruke 60 HK'en din på en 17,5 fot Rana. Du trenger jo ikke å bruke fullt skaft når du cruiser rundt! Godt å ha noe krefter i reserve til en gang det plutselig trengs.

Ha en fortreffelig båtsommer!

mvh

Jan S

Old fishermen never die - they only smell that way!

Link to post
Share on other sites

Selcoen er nok mye eldre enn det som er oppgitt i annonsen, da fabrikken gikk inn i 1970, såvidt jeg husker. Synes annonsene ikke fortalte allverdens, visste ikke at det fantes noen Rana 17,5 heller. Det er ikke 17 Fisk det er snakk om? Det er en kjent modell som er solgt i mange eksemplarer. Men 60 hk vi nok være i meste laget på et slikt halvplanerskrog.

Redigert av Cand. noe (see edit history)
Link to post
Share on other sites

17,5 fot Rana, er ikke det denne båten: http://www.rana-plast.no/web/html/rana_530_dc.html

Har selv en eldre, kortere utgave (Rana presteng 16.5 HT (tror jeg)), og prøver å få oversikt over ranas kronglete produktkatalog.... innspill og historikk mottas gjerne!

 

Mht motor er 50 hk visstnok no problem i min båt, snarere tvert imot: Båtene er nokså tunge. Flotte familiebåter, men ingen lettevektere, akkurat. Er frarådet å kjøpe mindre enn 30-40 hk på min, og monterer opp 48 i morgen.

Link to post
Share on other sites

Ranaen er vel bedre hvis det skulle bli litt bølger. Selcoen er vel ganske flat der bak. Så valget er opp til hva båten skal bruket til samt hvor? Har kjørt noen rana-båter og har alltid følt med trygg, selv om det har blåst opp litt. Men med en selco 15" skulle det ikke mye bølger til før det ble litt skummelt. (mine inntrykk)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...