Tilde Startet 7.Oktober.2016 Link til dette innlegget Startet 7.Oktober.2016 Jeg har blitt tilbudt uorginale oljefilter til Yanmar fra for meg en ukjent produsent som heter Balwin. Disse skal være nøyaktig like Yanmar sine, med lukkeventil, osv. Leverandøren hevder produsenten Baldwin er store på industrimaskiner og har avanserte filtersystemer. Noen som kjenner merket og som bekrefte at dette er et greit valg som erstatningsfilter for Yanmar sine originalfiltere? Sitér dette innlegget Link to post
Bjoove Svart 7.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2016 Hei Bruk en av mange crossover velger for filter. https://catalog.cumminsfiltration.com/catalog/ Baldwin er en mye brukt filter produsent. Sitér dette innlegget Link to post
Tilde Svart 7.Oktober.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2016 Takker Bjoove. Det aktuelle filteret er tilsynelatende nøyaktig likt det originale Yanmarfilteret bortsett fra rødfargen på utsiden, så jeg tviler ikke på at leverandøren har funnet det riktige erstatningsfilteret. Mitt spørsmål går på om Baldwin leverer kvalitetsfiltere og om dette er en høyverdig erstatning for det originale. Prismessig er dette gunstig i forhold til det originale (ca 1/2 pris). Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 7.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2016 Har brukt mykje Baldwinfilter i samenheng med offshore og fiskeri. Har sikkert noen titals tusen timer erfaring med Baldwin og har aldri hatt noe problem med filtrene. Men personlig så er eg større tilhenger av Fleetguard sine filter som er i samme prisleiet, uten at eg har noen bedre eller dårligere erfaring med dei. Så du kan fint bruke desse filerene framfor dyre originalfilter. Sitér dette innlegget Link to post
Tilde Svart 7.Oktober.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2016 (redigert) Takk for tilbakemeldingen, Maskinisten. Til mine ca 100 driftstimer i sesongen og nye filtere + fullt oljeskift hvert høst forstår jeg at Baldwin-filtere da sikkert holder til mitt bruk . Redigert 7.Oktober.2016 av Tilde (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bjoove Svart 7.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2016 Takk for tilbakemeldingen, Maskinisten. Til mine ca 100 driftstimer i sesongen og nye filtere + fullt oljeskift hvert høst forstår jeg at Baldwin-filtere da sikkert holder til mitt bruk . Enig med Bellen....... Muligens å banne i den store "filterkjerka", men i min verden er filter filter, velger du Fleetguard, Fram, Balwin, Donaldson etc. er du innenfor Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 7.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2016 (redigert) Fram filter får noe dårlig omtale etter at det er gjort div. dissekeringer av filtre på youtube. Billig konstruksjon, papp istedenfor metall/plast innvendig osv. Fleetguard, Mann, Mahle, Hengst, Wix, Coopers, Fiaam, Donaldson, Purolator, Purflux, Bosch og helt sikkert Baldwin også er kvalitet nok. Redigert 7.Oktober.2016 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
mask Svart 8.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2016 Bruk originale filter! Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 8.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2016 Bruk originale filter! På grunn av...? Sitér dette innlegget Link to post
TideRace Svart 8.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2016 (redigert) Bruk originale filter! Liberty har i en annen tråd bekreftet at originale Yanmar-filtere til 6LP kommer fra Fleetguard (Fleetguard LF3608). Yanmar har antaglig aldri laget et eneste oljefilter selv,... ikke VP heller for den sakens skyld. https://baatplassen.no/i/topic/46986-filterpriser-yanmar/?p=636493 Redigert 8.Oktober.2016 av Phoebe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 8.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2016 Den gangen jeg jobbet hos CAT oppdaget vi at en forsendelse oljefiltre kom fra Fleetguard. Den gule CAT-malingen dekket ikke helt over originalmalingen :-) Men CAT hadde naturligvis sitt eget, originale delenummer. Og det var vel det eneste som var originalt. Sitér dette innlegget Link to post
Bjoove Svart 8.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2016 Den gangen jeg jobbet hos CAT oppdaget vi at en forsendelse oljefiltre kom fra Fleetguard. Den gule CAT-malingen dekket ikke helt over originalmalingen :-) Men CAT hadde naturligvis sitt eget, originale delenummer. Og det var vel det eneste som var originalt. Dette gjelder ikke bare Cat. Fleetguard er en av de største produsentene av filter generelt. Jeg har og benytter Fleetguard der jeg kan, mye rimeligere og tilsvarende kvalitet som orginalfiltre. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 8.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2016 Akkurat nå går motorene i Hulda på Fleetguard og Donaldson. Sitér dette innlegget Link to post
mask Svart 8.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2016 På grunn av...? Ikkje for noen annen grunn enn at for å slippe å gå gjennom skogen av filter, kun for ett filter eller to, så kjøper en det orginalt. Liberty har i en annen tråd bekreftet at originale Yanmar-filtere til 6LP kommer fra Fleetguard (Fleetguard LF3608). Yanmar har antaglig aldri laget et eneste oljefilter selv,... ikke VP heller for den sakens skyld. Klar over det du skriver ovenfor, mitt poeng er bare å gjøre livet enklere for de som ikke har noe annet forhold/kunnskap om filter. Prisforskjellen er nok stor i %, men ikke i kroner. Sitér dette innlegget Link to post
TideRace Svart 8.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2016 Sist jeg kjøpte filtere fikk jeg 3 Fleetguard for samme pris som et "originalt" som var merket med Yanmar. For meg er dette betydelig både i % og kroner når jeg kjøper for noen år av gangen. Sitér dette innlegget Link to post
mask Svart 8.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2016 Sist jeg kjøpte filtere fikk jeg 3 Fleetguard for samme pris som et "originalt" som var merket med Yanmar. For meg er dette betydelig både i % og kroner når jeg kjøper for noen år av gangen. Ser den! Trådstarter skriver årlig skifte av filter og olje (100t) så da tenkte jeg på en årlig investering som jeg mener er overkommelig hvis en ser det sammen med årlige driftskostnader av motor. Fullstendig klar over at det er billigere og kjøpe samme filter gjennom f.eks DP filterteknikk o.l. Det gjør vi her ombord og til en betraktelig lavere pris enn å kjøpe de hos (maker), dette er grunnet ett stort forbruk. Privat kjøper jeg orginale filter, og prisforskjellen jeg har funnet er ikke x3 men det kommer vel helt an på typen som en skal ha. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.