Guest Avmønstret# Svart 13.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2016 Da blir det faktisk veldig spennende å se om forsikringsselskapene har lagt seg på en policy å dekke utover det ansvaret loven og forsikringsavtalen angir. Om ikke så kan det tenkes at reglementet i båthavnen gir deg støtte? Men da er vi vel rett over på det sivilrettslige og da handler vel det meste om goodwill fra den andre part om ikke vinninga skal gå opp i spinninga. Uansett, lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 13.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2016 http://www.tangedal.no/blog1.php/2010/10/20/forsikring-av-bater Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Kenneth82 Svart 13.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2016 http://www.tangedal.no/blog1.php/2010/10/20/forsikring-av-bater Veldig god oppsummering! Håper det ordner seg Sabrina, selv om jeg (dessverre) sliter med å se hvordan du skal få utbetalt noe fra skadevolders forsikringsselskap.. Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 13.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2016 Men det forutsetter da, igjen, at begge har forsikring. Om jeg ikke har forsikring og ved et uhell skader din båt så sitter du igjen med svarteper. ----- Litt dårlig moral her ??? Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth82 Svart 13.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2016 Moral er en ting, lover og regler noe annet Ida Marie Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 13.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2016 Litt dårlig moral her ??? Hvor langt er du villig til å strekke deg rent økonomisk overfor en ukjent person, eller firma, hvis du ikke etter loven kan holdes ansvarlig? Joda, vet det er vanskelig å sette en pris på egen moral, men spør allikevel. I dette "regnestykket" kan du jo også ta med at den som har fått en skade selv har valgt å ikke være kaskoforsikret! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Håp Svart 13.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2016 Men det forutsetter da, igjen, at begge har forsikring. Om jeg ikke har forsikring og ved et uhell skader din båt så sitter du igjen med svarteper. Dvs vi hadde nok funnet en løsning ;-) Moralen stiger når man tar med neste setning Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 13.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2016 Litt dårlig moral her ??? Om det var jeg som skadet trådstarter sin båt, ved et uhell, og si at skaden er for ca 30-40 000,- ish, som kanskje er sannsynlig . Så mener du at JEG har dårlig moral som selvsagt har forsikring i orden og ikke gambler på å spare en tusenlapp eller to i året ved å ikke forsikre båten? Nei vet du hva... drit og (ord som passer). ------------ Om båten er forsikret ville jeg halt klart gått med på betale en andel av egenandelen, eller hele, alt etter hvor høyt den er satt. Er usikker på om jeg i det hele tatt ville betalt noe om båten var uforsikret og fikk en betydelig skade. En ukjent person gambler for å spare et par tusenlapper. Er det spillet noe jeg skal rammes av, syns i grunnen ikke det. Ha forsikringa i orden! ----------- Umoral i denne sammenhengen er å ikke ha forsikring og prøve å overføre eget ansvar for egen båt til andre personer når det skjer uhell på sjøen. Seiler man uten forsikring så seiler man sin egen sjø, på godt og vondt. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 13.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2016 (redigert) Vi tar det jo for gitt at naboen har forsikret sitt hus. Om naboen ikke har forsikring, så er det ikke mitt ansvar om mitt hus som brenner, antenner naboens. Jeg har forsikret mitt hus fordi naboen har ikke ansvar om hans hus antenner mitt. Selvfølgelig såfremt man ikke har skyld. Denne diskusjonen er jo jevnlig oppe her, og det er ikke lenge siden sist. Dog, det later til at det aldri kan gjentas nok. Hver båt sin skade. Redigert 13.Oktober.2016 av Eureka (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 13.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2016 Jeg synes også at trådsakers sak her er spennende og håper han følger opp med informasjon hvordan dette går. Om han må ta tapet selv eller om forsikringsselskapet til den andre båten dekker skaden på TS sin båt? Sitér dette innlegget Link to post
Bonita I Svart 15.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2016 http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Blaste-inn-i-kai-og-bater-324840b.html Her er kanskje en variant av en mulig situasjon ... ??? Politiet uttaler at De to ombord i seilbåten har fått beskjed om at de ikke bare kan dra videre, hvis de har skadet andres eiendom, sier operasjonsleder." Ikke sikkert politiet er oppdatert på regelverket - men kanskje ihvertfall "normal folkeskikk" .... Siden det sannsynligvis opprettes sak etter politiet har vært innvolvert, blir det jo interessant å følge hva som skjer videre, hvem tar de økonomiske belastningene, - og ikke minst når uhellet måtte være ute, hvordan er det forventet at man oppfører seg ? Sitér dette innlegget BONITA I Link to post
Guest Avmønstret# Svart 16.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2016 Om jeg mislykkes så totalt i å legge til et sted pga mye vind så hadde jeg ikke prøvd igjen for å kunne varsle de båtene jeg hadde skadet... Så lenge båtene ikke stod i fare for å synke så må en jo i det minste kunne gå til neste mulige havn før man skal sette i gang med å varsle den ene og den andre. ------- Men ja man stikker ikke av, selvsagt ikke, men det var ikke sikkert de gjorde det heller. Sitér dette innlegget Link to post
Sabrina Svart 14.Desember.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Desember.2016 Forsikringsselskapet til han som forårsaket skaden har nå erkjent ansvar. Sitér dette innlegget Link to post
Cral Svart 14.Desember.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Desember.2016 (y) og trykker på den usynlige like knappen ;) Sitér dette innlegget ~Cral Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.