Lima16 Startet 9.Oktober.2016 Link til dette innlegget Startet 9.Oktober.2016 Jeg skal kjøre RIB med betalende passasjerer ombord. Lurer på hva som er kravene til båten i forhold til sikkerhet? Jeg har lest gjennom forskiften fra Lovdata men er ikke sikker på om jeg forstår alt rett. For eksempel, hva må det være ombord av navigasjons- og sikkerhetsutsyr. Må det vere radar ombord i fartsområde 4? Må det vere fast montert VHF som er kobla til navigasjonsutstyret? Må det vere redningsflåte, eller holder det at passasjerene har flytedress? Må man alltid være i nærheten (5nm) til nødhavn? Vil gjerne diskutere reglene her med andre som er bort i det samme. Har forrsten ikke funnet en nyere versjon av forskriften en denne https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/2009-11-24-1400 Tar gjerne imot alle innspill! Sitér dette innlegget Link to post
SandAnker Svart 9.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2016 Nå vet jeg ikke hvor du har tenkt å drive denne RIB`n men det finnes de som drifter dette her inne, det samme finnes det rundt kysten. Men er jo ikke sikkert de har "veldig" lyst til å gi bistand til en som kan bli en konkurrent. Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 9.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2016 Du finner det meste HER. Dette er forøvrig et område som jeg gjennom Baatskolen POSEIDON har hatt en del befatning med, mest i forbindelse med opplæring, dvs D5L-sertifikat for RIB-førere. Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Rune80 Svart 16.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2018 (redigert) SandAnker skrev On 9.10.2016 at 11.24: Redigert 16.Juni.2018 av Rune80 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Rune80 Svart 16.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2018 Lima16 skrev On 9.10.2016 at 10.09: Jeg skal kjøre RIB med betalende passasjerer ombord. Lurer på hva som er kravene til båten i forhold til sikkerhet? Jeg har lest gjennom forskiften fra Lovdata men er ikke sikker på om jeg forstår alt rett. For eksempel, hva må det være ombord av navigasjons- og sikkerhetsutsyr. Må det vere radar ombord i fartsområde 4? Må det vere fast montert VHF som er kobla til navigasjonsutstyret? Må det vere redningsflåte, eller holder det at passasjerene har flytedress? Må man alltid være i nærheten (5nm) til nødhavn? Vil gjerne diskutere reglene her med andre som er bort i det samme. Har forrsten ikke funnet en nyere versjon av forskriften en denne https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/2009-11-24-1400 Tar gjerne imot alle innspill! Er det noen som vet? Sitér dette innlegget Link to post
janet Svart 16.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2018 Poseidon skrev On 9.10.2016 at 22.10: Du finner det meste HER. Dette er forøvrig et område som jeg gjennom Baatskolen POSEIDON har hatt en del befatning med, mest i forbindelse med opplæring, dvs D5L-sertifikat for RIB-førere. .... vi fant dessverre ikke siden .... Sitér dette innlegget V8 rules. Link to post
Krimart Svart 16.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2018 (redigert) Skal du ha betalende passasjerer må du ha Fritidsbåtskipper klasse C. Selvfølgelig flytevest/ plagg til alle. Vet ikke om det er påbudt med flåte. https://www.sdir.no/veiledninger/12-passasjerer-eller-farre-sporsmal-og-svar/ Redigert 16.Juni.2018 av Krimart (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.