gregor Startet 11.Oktober.2016 Del på Facebook Startet 11.Oktober.2016 Jeg har en volvo penta tmd 22 som har stått i et parr år som absolutt skulle vært dratt rundt ei runde eller to. Har hørt at jeg kan dra den for hånd hvis jeg setter den i gir? Strømmen skal legges opp helt fra bunn av og jeg har ikke noe batteri her. Diesel slangene er også kobla fra og det er diesel dyr på tanken så jeg vil ikke koble til :p I tillegg er det en dyse som må skiftes.. så mange tings som står i veien for at jeg skal få dratt på den. Jeg har lite snøring på motor, men hvordan gjør jeg det? Hvordan sørger jeg for at den står i gir? Gassen er forresten også kobla fra, men vaierne ligger der :) Er det da bare å rotere for hånd på akslingen? Sitér dette innlegget Min prosjekt tråd for långedrag 44 i stål https://baatplassen.no/i/topic/102735-prosjekt-långedrag-44-1980/ Link to post
Dinamo Svart 11.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 11.Oktober.2016 Å legga neven på akslingen, ta godt tak og dra rundt Å nei, så enkelt er det ikkje. Om det er mulig å klara noko ved å prøva med eit godt tak i propellen, veit eg ikkje, sjølv ville eg heller satt ei pipe på skruen i reimskiva på akselen i motorens framende, og ein latmannsarm i denne, og prøvd der. Sitér dette innlegget Link to post
gregor Svart 11.Oktober.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Oktober.2016 "reimskiva på akselen i motorens framende" blir det det nederste hjulet i midten? Skjønte at en av de vaierne som har vært kobla til gassen er gir.. skal den skyves helt frem eller tilbake? blir midten nøytral? Virka ikke som det var noe "hakk" den gikk inn i, men at den gikk trinnløst frem og tilbake. Sitér dette innlegget Min prosjekt tråd for långedrag 44 i stål https://baatplassen.no/i/topic/102735-prosjekt-långedrag-44-1980/ Link to post
nomen Svart 12.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 12.Oktober.2016 Hvis du skal turne motoren for hånd, bare for at ting ikke skal sette seg, har det ingen betydning hvordan gassen står. Det er bare å turne det, ikke noe hokuspokus dette her. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.