Hakkannen Svart 13.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2016 (redigert) Du kan bestille 2016 model fra Australia for ca 20 000 ink moms og frakt. http://www.yamaha-motor.com.au/products/marine-outboard/2-stroke-portable/11-99f Spørsmålet er om det blir uproblematisk i forhold til overformynderiet å importere en ny totakter privat? For kan man få tak i en totakts 9,9/15-hester splitter ny for 20K er dette noe jeg godt kunne tenke meg. Synes praksisen med å fase ut også de små totakterne fra 2007/2008 av ikke var bra. Verdien av å alene kunne hanskes med å få av og på en slik motor på jolla er stor Redigert 13.Oktober.2016 av Hakkannen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
bergetun Svart 13.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2016 @Hakkannen Har ikke hørt om noen som har fått tull med privatimport fra Australia. Frister jo å importere en 10-20 stk og selge på finn til 30 tusen, men da tror jeg nok man hadde fått "overformynderiet" på nakken ganske fort. Folk betaler jo latterlige summer for en sliten 2-takter fra "nitten pil&bue" på finn, så folk hadde jo gått av hengslene om man kunne fått tak i en sprell ny 2016 mod. 2 takt yammahikommani Sitér dette innlegget Link to post
tilplan Svart 13.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2016 Jeg tipper at du i teorien vil få samme problemene med å importere denne som de som henter båter fra USA opplever angående CE-merking. I praksis tror jeg ikke folk bryr seg om dette for en påhenger. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.