Jump to content

Kan man ha på webasto air top mens man kjører

MR Swe

Recommended Posts

Fikk problemer med dieselvarmeren min(kinavarmer) for et par år siden. Den begynte å sote, og gjentatte operasjoner med rengjøring osv. hjalp ikke. Det var like ille etter bare etpar timers bruk.  Det begynte en gang jeg brukte den under kjøring. I ettertid har jeg begynt å tenke meg at årsaken kunne være at brenneren står i motorrommet. Forbrenningsluften tas i fra motorrommet og eksosen går selvfølgelig ut i friluft. Når motoren går i vanlig marsjfart forbruker den en god del luft, og dermed blir det en smule undertrykk inne i motorrommet. Når dieselbrenneren må trykke eksosen ut mot dette undertrykket vil muligens vifta komme til kort, og brennkammeret og eksosutløpet soter igjen etter hvert. Etter en full overhaling hos importøren har brenneren fungert utmerket, men den har aldri senere blitt brukt under kjøring.

Skru løs slange mellom bereder og motor, helst den slangen som leder vannet i retur til motor, og så monterer du defroster sin slangekrets inn der. Da blir defroster stående i serie med bereder, men bereder får varmtvannet først og vil derfor oprettholde samme gode varmtvannet.

Elektrisk kobling viser sansynligvis i skjema du får med defroster.

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...