MR Swe Startet 12.Oktober.2016 Del på Facebook Startet 12.Oktober.2016 (redigert) Hei, Har en webasto airtop 3500 i båten jeg har kjøpt. Har ikke noen erfaring av webasto og undrer litt om man bare kan ha på den når båten stå i ro eller kan man å bruke den mens man kjører før og få det varmt opp i båten? Redigert 12.Oktober.2016 av MR Swe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gtir_man Svart 12.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 12.Oktober.2016 Ikke noe problem og ha den på når du kjører ;) Sitér dette innlegget Link to post
tobixen Svart 12.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 12.Oktober.2016 Enig i forrige taler. Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Pequod Svart 12.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 12.Oktober.2016 Jeg har stort sett kun min Webasto på når jeg kjører, og sjelden på ellers! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Lady B Svart 12.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 12.Oktober.2016 Fikk problemer med dieselvarmeren min(kinavarmer) for et par år siden. Den begynte å sote, og gjentatte operasjoner med rengjøring osv. hjalp ikke. Det var like ille etter bare etpar timers bruk. Det begynte en gang jeg brukte den under kjøring. I ettertid har jeg begynt å tenke meg at årsaken kunne være at brenneren står i motorrommet. Forbrenningsluften tas i fra motorrommet og eksosen går selvfølgelig ut i friluft. Når motoren går i vanlig marsjfart forbruker den en god del luft, og dermed blir det en smule undertrykk inne i motorrommet. Når dieselbrenneren må trykke eksosen ut mot dette undertrykket vil muligens vifta komme til kort, og brennkammeret og eksosutløpet soter igjen etter hvert. Etter en full overhaling hos importøren har brenneren fungert utmerket, men den har aldri senere blitt brukt under kjøring. Sitér dette innlegget Link to post
tobixen Svart 13.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 13.Oktober.2016 Jeg mener å huske at dette har vært diskutert tidligere, men husker ikke helt konklusjonen ... noe med at inntaket til forbrenningsluft alltid skal tas utenfra og holdes godt adskilt fra inntaket til sirkulasjonsluft nettopp for å unngå problemer med undertrykk? Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
oberst1 Svart 13.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 13.Oktober.2016 Med andre ord; dersom varmeren er montert riktig er dette ikke noe problem. Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 13.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 13.Oktober.2016 Men hvis du bruker den ofte sånn er det en god idé å montere en defroster i tillegg. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
MR Swe Svart 13.Oktober.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Oktober.2016 ja har tenkt tanken sun flyer men hvordan kobler man en defroster? Sitér dette innlegget Link to post
Inter 9000 Svart 13.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 13.Oktober.2016 Er det heldig med sjøsprøyt inn i varmer? Tar man luft untenifra så vil den vel dra inn sjøluft når man kjører i god fart med sprut langs siden?? Suger godt med luft igjennom den. Sitér dette innlegget Mvh Richard Gleder meg til våren..... Link to post
Sjeldenutpå Svart 13.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 13.Oktober.2016 (redigert) Det går fint å skjøte på slangen til forbrenningsluft slik at brenneren kan få luft fra et sted uten undertrykk. Red : eg har skjøta sammen to lyddempere for forbrenningsluft. Skulle eg hatt lenger strekk ville eg lagd en overgang til større slange. Redigert 13.Oktober.2016 av Sæbø (see edit history) Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Sjeldenutpå Svart 13.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 13.Oktober.2016 Er det heldig med sjøsprøyt inn i varmer? Tar man luft untenifra så vil den vel dra inn sjøluft når man kjører i god fart med sprut langs . Du må bruke egnet ventil med vannfelle. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Sun Flyer Svart 13.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 13.Oktober.2016 ja har tenkt tanken sun flyer men hvordan kobler man en defroster? Det er ganske enkelt men litt tidkrevende. Hvis motoren er tilkoblet en varmtvannsbereder kan du sette defroster i serie med den. Hvis ikke må du montere noen stusser på motoren først. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
MR Swe Svart 13.Oktober.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Oktober.2016 har vamtvannsberedere, Noen som har en dummies på hvordan installer en defroster, ? Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 13.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 13.Oktober.2016 Skru løs slange mellom bereder og motor, helst den slangen som leder vannet i retur til motor, og så monterer du defroster sin slangekrets inn der. Da blir defroster stående i serie med bereder, men bereder får varmtvannet først og vil derfor oprettholde samme gode varmtvannet. Elektrisk kobling viser sansynligvis i skjema du får med defroster. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.