Petrus113456789 Posted October 12, 2016 Share Posted October 12, 2016 Hei! Kjøpt meg en garmin striker 5 DV ekkolodd. Lurer litt på dette med bunnforhold. Finner ingen informasjon om hva slags bunnforhold de forskjellige fargene skal forestille.. er det standardisert i forhold til andre typer ekkolodd..? Quote Link to post
Søringen Posted October 14, 2016 Share Posted October 14, 2016 Jeg kjøpte et Garmin Striker 4 DV i høst, har brukt det i hummerfisket nå i 2 uker. Har søkt litt på youtube etc på nett, men er lite info å finne. Har langt fra blitt noen ekspert i å tolke ekkoloddet, men så langt har jeg funnet ut litt. Rød farge, med tykt "lag", er fjell / steinbunn. Mest gult tyder på mykere bunn som for eksempel sandbunn, ettersom jeg har funnet ut. En kan også få opp rød grunnfarge med ispedd av gult / blått. Litt usikker her, men kan virke som om det går mer over på blandingsbunn med stein, grus og sand her. Er fornøyd med kvaliteten på ekkoloddet og skjerm, men er elendig bruksanvisning mtp at det burde vært en guide til hvordan en tolker skjermbildene. Er også litt irriterende at fart ikke kommer opp på skjerm før en har byttet til en annen visning (for eksempel fra tradisjonelt ekkolodd til delt skjerm trad. ekko / downview). Og når ekkoloddet skrues av, må jeg gå inn og velge visning hver gang. Litt mer tungvint enn det jeg hadde ventet fra Garmin. Quote Link to post
Petrus113456789 Posted October 14, 2016 Author Share Posted October 14, 2016 Ja dette er i tråd med det jeg tenkte og. Veldig rart at det ikke er en bruksanvisning for tolking av signalene, da er jo halve vitsen borte Quote Link to post
Søringen Posted October 14, 2016 Share Posted October 14, 2016 En må vel bare prøve seg fram på områder der en kjenner bunnen sånn tålig... Jeg synes det fungerer rimelig greit når en får prøvd det ut litt. Quote Link to post
Recommended Posts