Oblidor Startet 13.Oktober.2016 Link til dette innlegget Startet 13.Oktober.2016 Har kjøpt en gammel Tohatsu 70 hk av den gamle sorten med 3 sylindre og 2 takter. Den starter fint, men det kommer ikke noe kjølevann ut. Tenkte å bytte impelleren og gikk i gang med å skru. Fikk løsnet de seks boltene og dradd ned undervannshuset noen cm, men det henger i gir"stangen". Hvordan får jeg løsnet denne (så jeg kommer til impelleren)? Dette er motoren. Jeg kjenner ikke historikken eller årstall, men den har stemplet N 880 489 S på stammen. Denne stangen sitter fast. Jeg kan se hvor den er festet oppe ved motorblokken, men kommer ikke til for å løsne den der, det er for trangt. Er det noen annen måte? Sitér dette innlegget Link to post
Trønderbygger Svart 13.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2016 Skal vel være et lite deksel med 2 skruer på stammen du skal åpne for og komme til girstanga og hekte/skru av stanga ,bruker ivertfall å være det på de fleste motoren jeg har sett dog ikke sett så nøye på tohatsu Sitér dette innlegget Link to post
Kasper22 Svart 13.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2016 Det nummeret på stammen er Securemark nr. Dette er infoen det gir ang. motoren MotorMerke: TohatsuModell: M70BType: PåhengerÅrsmodell: 1997Motornummer: 23743Hestekrefter: 70.00 Sitér dette innlegget Link to post
Oblidor Svart 16.Oktober.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2016 Takk for svar! Imidlertid ingen slike deksler, men av det jeg har klart å søke meg fram til er det en viss sjangs for at delingsmekanismen kommer fram i åpningen jeg har tatt bilde av om man setter motoren i "forover" eller "revers" :-) (tenkte på det, men da gass/girkontrollen var så godt innpakket ble det ikke prøvd :-P ) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.